Bindor
Vad för binda rekommenderar ni efter förlossningen?
Är ju en hel djungel :o
Vad för binda rekommenderar ni efter förlossningen?
Är ju en hel djungel :o
En nattbinda, med vingar, vilket märke som helst.
Precis, så superabsorberande som möjligt, och man byter rätt ofta så köp hem så du klarar dig. Ett tips är att lägga dom i frysen, superskönt med en kall/sval binda för det ömma underlivet!
Körde apotekets förlossningsbinda.
Tyckte nattbindor med vingar absorberade för lite för långsamt. Det rann liksom av.. O så är de kortare är förlossningsbindan tror jag..
Så lång och bred du kan hitta. Gärna tunn, tjock absorberar bättre men den trycker mer mot det ömma underlivet. Jag tyckte Apolivas nattbindor funkade bra. Köp också värktabletter, jag fick både alvedon och diklofenak på BB så de fortsatte jag med ett par dagar efter jag kom hem.
Jag tog med några från bb hem för första dagen, stannade 1,5 dygn. Sedan körde jag på Apoliva Intim Maxibinda utan vingar. De var lite klumpiga, men fungerade bra även när det flödade på tyckte jag.
Så de största du kan hitta är min rekommendation för första tiden hemma.
Jag tog med några från bb hem för första dagen, stannade 1,5 dygn. Sedan körde jag på Apoliva Intim Maxibinda utan vingar. De var lite klumpiga, men fungerade bra även när det flödade på tyckte jag.
Så de största du kan hitta är min rekommendation för första tiden hemma.
Tack för svaren :) . Nu har jag lite att gå på. Och ska försöka få med några från bb som ni skrivit också