• Zazu01

Kunde ni se kön på utseendet?

jag har varit på RUL men fick inte veta kön då den låg fel.

Jag tycker dock att bebisens utseende i profil inte var lik min dotter , så som hon såg ut i den veckan hon var mer näpen. Inte likadana näsor heller.. Fast samma pappa

Har ni kunnat gissa utifrån bebisens utseende på UL?

• Svar på tråden Kunde ni se kön på utseendet?
  • chokladgroda

Barnen kan ju vara väldigt olika varandra oavsett om det är två flickor. Dock så har jag två pojkar och dom var väldigt lika på RUL. Såg ut som samma bebis. Väntar nu tredje som var helt olik men misstänker att det är en pojke ändå :)

• Zazu01

Ja men fick någon märklig känsla av att denna såg mer grabbig ut. Säkert bara inbillning!

• Zazu01
    chokladgroda skrev 2015-10-18 11:07:03 följande:

Barnen kan ju vara väldigt olika varandra oavsett om det är två flickor. Dock så har jag två pojkar och dom var väldigt lika på RUL. Såg ut som samma bebis. Väntar nu tredje som var helt olik men misstänker att det är en pojke ändå :)

Kolla i tråden "Ni som kan Nub teorin" där finns en bild , gissa gärna ??
  • Zazu01

Alla gissar pojke på mitt ultraljud , vet själv inte än.
    Har ni varit med om detta

• gbgumman

Mina såg olika ut. Sonen var mycket näpnare. Är så än idag.

• Zazu01
    gbgumman skrev 2015-10-21 18:15:57 följande:

Jasså? Kollade du min bild?
  • Zazu01

Skulle du gissa kille på nedersta bilden?
  • Zazu01

Oj jag har en tråd som heter "gissa könet på syskonet " vore jättesnällt om du ville kika:)
  • gbgumman

Gissar inget men det jag vet är att näpenhet inte har med kön att göra.

• Christabel81

Min dotter passade in på "tjej" enligt huvud-och ansiktsform. Så jag trodde tjej utifrån det.

• Zazu01
    Christabel81 skrev 2015-10-21 21:24:02 följande:

Min dotter passade in på "tjej" enligt huvud-och ansiktsform. Så jag trodde tjej utifrån det.

Hur var den huvud och ansiktsformen? Tyckte min först dotter gjorde det med .. Kolla i tråden"gissa könet på syskonet" överst storasyster
  • EvaMaria86

Vad jag hört av en som doktorerar inom ultraljud så kan man ibland lista ut om det är pojke eller flicka baserat på näsroten. Dvs att fler flickor än pojkar i ett tidigt stadie har något djupare näsrot.

Men för en lekman tror jag det är omöjligt att se. Han som doktorerar har gissat 60/40 baserat på teorin.

• Zazu01
    EvaMaria86 skrev 2015-10-21 21:33:54 följande:

Vad jag hört av en som doktorerar inom ultraljud så kan man ibland lista ut om det är pojke eller flicka baserat på näsroten. Dvs att fler flickor än pojkar i ett tidigt stadie har något djupare näsrot.

Men för en lekman tror jag det är omöjligt att se. Han som doktorerar har gissat 60/40 baserat på teorin.

Det med näsan har jag funderat på!! Min dotter hade en annorlunda näsa än den här bebisen. Kolla mitt kort om du håller med!?
  • Christabel81
    Zazu01 skrev 2015-10-21 21:32:17 följande:

Hur var den huvud och ansiktsformen? Tyckte min först dotter gjorde det med .. Kolla i tråden"gissa könet på syskonet" överst storasyster

Hon hade rundare panna, såsom det sägs att flickor har. Minns ej om det ev. var nåt mer kännetecken.
  • Zazu01
    Christabel81 skrev 2015-10-22 20:38:29 följande:
    Hon hade rundare panna, såsom det sägs att flickor har. Minns ej om det ev. var nåt mer kännetecken.
    Vore jättesnällt om du ville kolla på formen på min bebis huvud i tråden "gissa könet på syskonet"
Svar på tråden Kunde ni se kön på utseendet?