• aomj

    Snälla, hjälp! Kan jag vara gravid?

    Jag håller på att bli tokig nu... Jag har fått totalt 3 missfall senaste 9 månaderna och vi ska snart påbörja vår utredning på RMC i Malmö. 

    Efter mitt senaste bekräftade missfall i augusti hade jag, vad jag trodde, en mens. Något mer flytningliknande än vanligt och inte lika blodig. Varade ungefär 3 dagar. Ändå har jag inte kunnat släppa tanken på att jag var gravid. Jag har haft så ont i huvudet, varit jättetrött, haft en otrolig hunger och känt mig väldigt annorlunda. Dock inte ont i brösten som varit mitt första tecken de andra graviditeterna.

    Hursomhelst, så tog jag test igår. Först ett ganska starkt ÄL-test (dock inte helt positivt, men fortfarande väldigt starkt) och sen svagt positivt med graviditetskollens stickor (bifogar bild). 

    Nu på morgonen tog jag ett test till, denna gången testlagrets stickor och det är ett tydligt svagt streck. Lika brett som kontrollstrecket, rosa och det syntes inom tiden. (bifogar bild)

    Vad ska jag tro? Min temp har varit väldigt låg, inte alls lika hög som under mina andra graviditeter. Kan detta vara kroppen som spökar? Det är inte rester från den andra graviditeten då jag tagit totalt blanka test sen dess. Tänkte köpa ett digitalt idag och ta med mitt sparade morgonurin, men kommer man ens kunna tro på om det visar positivt med tanke på blödningen och min låga temperatur?  

    Vet inte vad jag ska tro... Någon som vill bidra med tankar/funderingar kring detta?

    Test med kvällsurin (graviditetskollen)



    Morgonurin (testlagret), dock tydligare och mer rosa i verkligheten

  • Svar på tråden Snälla, hjälp! Kan jag vara gravid?
  • solros68

    Jag tycker oxå att det ser ut som ett svagt positivt gravtest! Och om du har haft negativa test efter missfallet, bör detta vara en ny graviditet. Kanske blödningen var en nidblödning.

  • aomj
    LillaJag06 skrev 2015-10-18 12:04:22 följande:

    Tycker att det ser ut att vara ett svagt men positivt streck. Det borde ju bli starkare om någr dagar.


    Precis det jag tänker också. Det kan ju vara så att det blivit lite fel i menscykeln när jag räknat ut när jag ska ha mens och allt sånt. Men vad tänker du om min låga temperatur? Eller du kanske inte tempar :) tack för ditt svar <3
  • aomj
    solros68 skrev 2015-10-18 12:11:02 följande:

    Jag tycker oxå att det ser ut som ett svagt positivt gravtest! Och om du har haft negativa test efter missfallet, bör detta vara en ny graviditet. Kanske blödningen var en nidblödning.


    Ja visst gör det! Det känns konstigt om det skulle vara spökstreck på två olika tester med olika fabrikat. Hade som sagt konstig blödning där runt mens och svagt bruna flytningar hela tiden. Kan väl vara att livmodern är känslig efter alla missfall. Men vad tänker du om min låga temperatur, eller du brukar inte ta tempen själv? :) 
  • solros68
    aomj skrev 2015-10-18 12:39:45 följande:

    Ja visst gör det! Det känns konstigt om det skulle vara spökstreck på två olika tester med olika fabrikat. Hade som sagt konstig blödning där runt mens och svagt bruna flytningar hela tiden. Kan väl vara att livmodern är känslig efter alla missfall. Men vad tänker du om min låga temperatur, eller du brukar inte ta tempen själv? :) 


    Jag tempar inte själv så kan tyvärr inte säga så mycket om det. Men jag håller tummarna att det är något bra!!!
  • Så vit

    Ser ungefär ut som mina tester när jag testade plus med testlagrets. Gick många dagar efter BIM och ett tydligt plus med CB innan testlagret visade ett tydligt streck. Men du har varit gravid tidigare, känner du inte i kroppen att du är gravid nu?

  • aomj
    Så vit skrev 2015-10-18 19:40:20 följande:

    Ser ungefär ut som mina tester när jag testade plus med testlagrets. Gick många dagar efter BIM och ett tydligt plus med CB innan testlagret visade ett tydligt streck. Men du har varit gravid tidigare, känner du inte i kroppen att du är gravid nu?


    Jag fick "Gravid 1-2" igår på cb digital :)


    kan inte riktigt svara på det, brösten är inte lika ömma men jag är trött och har ökad hunger. Tänker att hormonnivån inte har blivit så hög ännu, med tanke på att testerna var så svaga. Vi får vänta och se helt enkelt! Tack för ditt svar!

Svar på tråden Snälla, hjälp! Kan jag vara gravid?