Vingligt och instabilt cykelstyre - vad göra?
Hej! Jag har verkligen problem med min cykel. Styret är nämligen extremt vingligt och instabilt.
Mitt cykelstyre har ett eget liv. Varje gång jag fäller ner cykelstödet och låter cykeln stå upp ensam så föväntar man ju sig att cykelstyret ska stå rakt. Men NEJ, inte mitt cykelstyre. Mitt cykelstyre vrider sig genast 180 grader! Det här är så himla jobbigt.
Inte nog med det - varje gång jag cyklar känns det som om cykelstyret försöker styra cykeln av sig själv! Alltså jag cykelstyret är extremt vingligt och instabilt när jag cyklar, och jag måste verkligen koncentrera mig på att hålla i styret och kontrollera cykeln. Exempelvis om jag cyklar rakt så måste jag alltid "dra tillbaka styret till rakt läge" eftersom den är så hima vinglig.
En annan gång stod jag exempelvis vid ett stoppljus med min cykeln. Jag stod inte med cykelstyret "rakt fram", och gissa vad som händer? Jo, cykelstyret bestämmer sig för att vända 180 grader och jag tappar balansen när jag försöker hålla i cykeln och cykeln ramlar.
Vad kan felet vara med min cykel? Några idéer?