• Anonym (Jösses)

Ska laga middag idag...till katastrof-gäster!

Haha asså herregud. Jag ska laga middag idag till några vänner till mig. En är glutenallergiker, en är laktosintollerant, en är vegetarian och den sista tål inga nötter, paprika, tomat och ägg.

Vad ska jag laga för mat? Hahahahahha asså det här tar fan priset...

• Svar på tråden Ska laga middag idag...till katastrof-gäster!
  • Kapitalismen

Måste bara säga lycka till.

Jag har aldrig orkat laga mat till så många jobbiga människor på samma gång.

• Meebo

Rör/hacka ihop en god sallad utan tomat eller paprika, servera med kall sås och pommes frits att doppa i?

• Anonym (Jösses)
    Meebo skrev 2015-10-18 17:47:02 följande:

Rör/hacka ihop en god sallad utan tomat eller paprika, servera med kall sås och pommes frits att doppa i?

Vad är det för ingridienser i pommes? Är det inte mjöl i de där stavarna?
  • Numminen

Ugnsrostade rotsaker (morot, potatis, palsternacka osv) med en sås på lakrosfri turkisk yoghurt (förutsatt att vegetarianen äter mjölkprodukter), mosad fetaost och vitlök. Vanligt bröd till de som tål och glutenfritt till allergikern. Tänk på eget smör åt den personen, för att undvika smulor av vanligt bröd. Till detta grönsallad och kanske nån bönröra eller likande.

• Anonym (S)
    Anonym (Jösses) skrev 2015-10-18 17:48:34 följande:
    Vad är det för ingridienser i pommes? Är det inte mjöl i de där stavarna?
    Mjöl i potatis?

Gör egen potatis då.
  • Gryntroll

Ugnsrostade rorfrukter och kycklingfile, till vegetarianen kanske några skivor stekt halloumi.

Kall sås på laktosfri gräddfil eller gremolata (basilika, persilja, vitlök, citron, olivolja som mixas).

• Anonym (Jösses)
    Virriga Vera skrev 2015-10-18 17:55:25 följande:

Pommes är ju potatis som man skurit i stavar?

Jaha. Men hur kommer det sig att det är så mjukt och geggit inne i stavarna då? Pommes är väl en malen potatisröra mixad med andra ingridienser som sedan pressas ut i stavar, s.k. pommes?
  • Virriga Vera
    Anonym (Jösses) skrev 2015-10-18 17:58:56 följande:
    Jaha. Men hur kommer det sig att det är så mjukt och geggit inne i stavarna då? Pommes är väl en malen potatisröra mixad med andra ingridienser som sedan pressas ut i stavar, s.k. pommes?
    Ehh, nej. Pommer är rå potatis som man skär i stavar och antingen friterar eller ugnsbakar. Potatisen blir ju mjuk och mosig när den tillagas.
  • Anonym (RJ)
    Anonym (Jösses) skrev 2015-10-18 17:58:56 följande:

Hahahaha!!!!

Tack det gjorde min dag!
Svar på tråden Ska laga middag idag...till katastrof-gäster!