• gnagaren

Ni med barn som kräks.

Skyddar ni era barns kläder på något vis??

Själv har jag blivit såå trött på att Liam aldrig kan ha nya fina kläder längre än 5min, då allt är helt nerspytt.

Jag vill ju samtidigt inte sätta på honom några gamla trasor..

Har provat med vanlig haklapp, men det går ju strax igenom. Nu hittade jag en haklapp i plastad frotte, som jag tänker prova. Hoppas det funkar, men då måste man ju ha några till i byte, och jag som fått min.... Nån som vet vart man får tag i dom??

Har ni några andra tips?

• Svar på tråden Ni med barn som kräks.
  • Addy

Jag har köpt både på Åhléns och Nids 4 Kids

• gnagaren

Aha.. Hm jag har kollat runt i våran håla men inte hittat något..Annars kan man väl köpa på metervara o sy...

• NovaAlexandra

Sanna kräktes också jämt och jag vet hur det är! Men jag har en glädjande nyhet, när S var fem månader och tre veckor så slutade det! Alldeles av sig självt! Nu kan jag klä på min lilla docka fina kläder

/mamma till världens bästa Sanna
  • gnagaren

Åhh, avis Ingen av mina andra har spytt 1 droppe, men Liam spyr ända fram till nästa mår. Tack o lov, så luktar det inget än, men han är konstant kladdig, och blöt.

• gnagaren

*ända fram till nästa mål* Skulle det vara.

• Inka

Har också en kräkbebis, använder haklappar i frotte från HM 39.50 för tre stycken tror jag att det var. Det hjälper ju lite men man måste ju ändå byta dom flera ggr om dan så man får väl köpa upp sig på ett lager. Visst är det trist när man ska bort o satt på dom nåt fint och så går det 10 min och så är kläderna fulla med spya och ofta mina också...

• Saliro

jag kör med ikeas haklappar så skyddar jag savannahs kläder=)

• matildesmamma

Tycker inte jag hittat tillräckligt stora haklappar. Blir till att byta kläder minst 3 gånger per dag o en tvättmaskin som ständigt går. Hoppas på att det ska bli bättre snart. Kan ju inte vara särskilt skoj för Matilde heller.

• Gävletjejen

Vi hade haklappar från Exit, de fungerade super. Vår dotter kräktes ibland upp till 10 ggr efter varje mål...så vi hade knappast klarat oss utan dessa haklappar. De är söta och rätt billiga om jag inte minns fel. Väter inte igenom, men vi bytte ändå ofta. Hade säkert 15 stycken i alla fall...

• Mian76

Försöker parera och få spyan att hamna t.ex på golvet, handfatet eller liknande, vilket oftast misslyckas, brukar vanligtvis bli antingen jag eller bäbisen som blir totalt ner-spydda, eller båda 2. Handdukar brukar användas i den mån man har någon i närheten, eller papper...Men vi byter kläder en massa gånger om dagen, det funkar det med.

• Visslan

Här spys det oxå förfullt det bli nog 4-5 ombyten per dag och Olivers kräk luktar såååå j*la* illa pga hans laktosfria ersättning... Jag har gett upp det här med haklappar...dom är genomsura på 2 min och då spelar det ju ingen roll om man har något som hänger runt halsen eller inte.. plött är det ju i alla fall..
    Men jag lever på hoppet att det ska sluta snart...

• emlu

köp på syaffären i metervara och sy enkla med typ kardborre kan man inte sy kantband som jag så kan man sixsacka tätt runt kanten ...själv gjorde jag dom lite roligare och målade med tygfärg olika figurer

• Knyttet och K

Plastat frotte behöver man inte ens sicksacka, så om man inte är så noga med hur det ser ut kan man köpa på meter, bara klippa och sy på kardborre.

• steffo trish
    Vår Em kräktes också massor när hon var mindre, för ett tag sedan började det avta men jag har köpt 3-pack plastade frottéhaklappar på h&m! Bra att ha åtminstone när man kanske ska vara extra fin eller så
Svar på tråden Ni med barn som kräks.