• Tokstollen

Behöver hjälp med pojknamn!

Hallå!

Jag och min man har i nästan åtta månader diskuterat namn till en eventuell pojke (gravid och vet inte vad vi väntar). Flicknamn har varit utan problem men vi hittar INGET pojknamn som båda tycker känns bra.

Storebröderna heter James och Noah

Våra krav är att det ska vara enkelt att uttala på både svenska och engelska (släkt som talar engelska samt planer på flytt utomlands inom kort) och att namnen helst får vara korta, gärna tvåstaviga.

Förslag som jag gillar men mannen ratar:

Levi

Leon

Eli

Joel

Sam

Förslag som vi båda tycker är okej men inte känna klockrena:

Lucas

Simeon

Joseph

Nu ber jag er om hjälp! Låt kreativiteten flöda ;)

• Svar på tråden Behöver hjälp med pojknamn!
  • Abbe83

Förslag:
    Adam
    Adrian
    Aston
    Aron
    Billy
    David
    Edgar
    Elton
    Fred
    Henry
    Hugo
    Isak
    Jack
    Julian
    Karl
    Leo
    Liam
    Max
    Milo
    Milton
    Noel
    Otis
    Silas
    Thor
    Tim
    Troy
    Wilmer

• amanda h

Vad kul, mina pojkar heter också James och Noah :D Är gravid med nr 3, blir det en pojke ska han heta Elias! :) men var inne på Jonah ett tag. Svårt med pojknamn faktiskt, speciellt när man redan har två pojkar!

• Tokstollen

Tack så mycket för era förslag! Ska diskutera dom med mannen när han kommer hem ikväll:)

amanda h skrev 2015-10-18 23:54:08 följande:

Vad kul, mina pojkar heter också James och Noah :D Är gravid med nr 3, blir det en pojke ska han heta Elias! :) men var inne på Jonah ett tag. Svårt med pojknamn faktiskt, speciellt när man redan har två pojkar!

Haha vad lustigt. Särskilt som vi igår kom fram till två nya namn: Eliah och Jonah ;) vi verkar gilla samma namn med andra ord! Vad har ni för förslag på flicka?
  • amanda h
    Tokstollen skrev 2015-10-19 08:41:44 följande:

Tack så mycket för era förslag! Ska diskutera dom med mannen när han kommer hem ikväll:)

Haha vad lustigt. Särskilt som vi igår kom fram till två nya namn: Eliah och Jonah ;) vi verkar gilla samma namn med andra ord! Vad har ni för förslag på flicka?
    Haha, what are the odds! Vad lustigt! :D Verkar som att vi två har lika bra smak! Blir det en flicka ska hon heta Grace! :) Vad får er bebis för namn om det blir en flicka?
  • Tokstollen
    amanda h skrev 2015-10-19 16:31:59 följande:

Haha, what are the odds! Vad lustigt! :D Verkar som att vi två har lika bra smak! Blir det en flicka ska hon heta Grace! :) Vad får er bebis för namn om det blir en flicka?

Haha det känns nästan som ett skämt men Grace har varit mitt favoritnamn länge! Dock blir det inte så då vi har en väldigt nära vän som heter det. Så blir Mercy eller Naomi på flicka. Vilket det i så fall blir får avgöras när "hon" är ute.
  • Leonie88

Frank, Henry, Oliver, Elliot, Marvin, Tomas, Edvard, Eddie, Elton, Tristan, Winston, Jack, Seth, Matheo, Samuel, Gabriel

• Mooomin

Vi döpte våran pojke till Frank. Passar bra på både svenska och engelska, och är varken för "speciellt" eller för vanligt.  :)

• Tokstollen

Tack för ytterligare tips! Skriver upp på listan. Inom någon månad får vi se vad det blev för något :)

Svar på tråden Behöver hjälp med pojknamn!