• Muslimsktjej

Tror alla föräldrar att deras barn är det vackraste som finns?

Syftar främst när barnet är en bebis, dvs efter födseln och ett tag efter det också.
    Vore intressant att veta, eftersom det verkar som om alla föräldrar tror att deras små bebisar är det gulligaste som finns (och självklart får man göra det).

Hörde t.ex en kvinna som berättade att när hon gick ut med sin nyfödda son, då minsann stirrade ALLA som gick förbi henne och vart helt chockade av bebisens skönhet. Man ba mhmm, det kanske är för att han ser ut som chucky med svart hår? Men nope, hon var helt övertygad om att det berodde på att han var så fin. 

Och typ en annan säger "Jag tog med mig min son ut och då kom en kvinna och sa "Vad gullig han är", nu är han lite sjuk så jag tror att hon ögade honom! "
    Liksom varför skulle man öga din son han är en vanlig bebis. 

Tänk om jag också blir sån när jag får mitt första barn, typ går runt för att visa mitt barn för alla människor då alla människor givetvis är intresserade av mitt barn.. och så tror jag kanske att barnet är sjuuuukt gulligt men så snackar andra skit om mig bakom ryggen, typ "fyfan vilken ful unge".
    Känns läskigt att man typ blir "blind"?? Men ändå sött på något sätt, och bebisar är oftast söta oavsett hur de egentligen ser ut. 

Så frågan är, är detta något alla föräldrar tror? Kanske att det skulle vara "naturligt"?
    Var ni också sådana när ni födde? 

• Svar på tråden Tror alla föräldrar att deras barn är det vackraste som finns?
  • Vokalissan

De tycker säkert det men jag tror knappast att de tror att alla andra håller med dem!

• Anonym (njae)

Nja, nyfödda är sällan vackra. (Förutom mina egna, såklart Flört )

Att folk säger att folks bebisar är vackra är först och främst för att glädja deras föräldrar.

• Liten till

Nä som förälder VET man att ens egna barn är det sötare och vackraste som finns

Och ja, man tror på allvar att alla andra också ser det så. Eller, ja jag tror så, men det är väl för att just jag HAR de sötaste ungarna

• Muslimsktjej
    Tines skrev 2015-10-19 19:09:09 följande:

"Ögade honom".... vad betyder det??

Typ
    "Åååh vilken fin TV ni har" (avundsjuka) och så stängs den av och förstörs efter en stund.

"Åh hur orkar du springa så mycket?" och så bryter man benet ett tag efter. 
    Behöver inte vara medvetet.

Men iallafall, låter sjukt men en del tar "hårt" på det och tror att det mesta dåligt som sker en beror på att folk ögat. 
    Ganska irriterande när föräldrar tror att folk ögat deras barn.. liksom det är helt vanliga barn vi snackar om, inte jättesöta änglar. 
  • Anna Hbg

Tyckte helt ärligt att min son såg ut som Gollum när han föddes.

självklart en väldigt söt Gollum men ändå :P

• Skånetjej01

Jag tyckte att min bebis va den sötaste bebisen som fanns, men hon va verkligen söt med :)

• grind

Mina barn ser bra ut eftersom såväl jag som min fru har fina drag. Jag har inga problem att göra en objektiv bedömning. Har heller inga problem att medge att det finns barn som ser bättre ut.

Min fru säger dock relativt ofta att våra barn är de vackraste hon sett. Hon klarar inte av att göra en objektiv bedömning.

• Anonym (Inte jag)

Haha min första tanke när jag såg mitt barn var att han var väldigt ful. Men sen tog det någon dag och han var det sötaste jag sett. Var dock hela tiden medveten om att han var det i mina ögon just pga den starka kärlek jag kände till honom. Trodde nog att alla tyckte att han inte var så söt egentligen och att allt satt i mina ögon och känslor. Sen kan jag på kort se att det var de första veckorna som han såg lite lustig ut men så fort han "växt i sig själv" lite så blev han sötare. Inte någon skolboksbebis men inte heller ful så man reagerade, utan ganska medelmåttig och vanlig. Idag när han är lite större, 3 år, så är han mycket sötare rent objektivt sett.

Vi är ju trots allt "tränade" av samhället att se vad som gemeneman tycker är sött/fult och det går inte att bara tvätta bort. Däremot går det att förneka men det är ju en annan sak ;)

• Ego Lovers

Mina barn har varit vackra från början. Jag är skönheten själv och min man är as snygg! Kan inte bli något annat än vackra barn.
    Alla vi stött på har sagt vilka fina och vackra barn. Jag brukar ljuga inför andra och säga att deras barn är söta. Ja ni förstår nog var jag vill komma! Man säger det som en artighetsfras när man ser en bebis åh så söt, gullig osv för att inte stöta sig med hormonstinna mammor. De kan bli farliga.
    Och som jag även förstår tycker inte folk att just mina barn är det vackraste de sett utan gör det av artighet.

Svar på tråden Tror alla föräldrar att deras barn är det vackraste som finns?