• westfronten

Lurad av Fyrklöverns erbjudande på glas och porslin

Fyrklovern.se kan man beställa glas och porslin, bland annat designat av Maria Montazami.

Man kan bland annat beställa ett provpaket för 199:- där det ska ingå tallrikar och glas. Jag beställde ett provpaket och betalade men fick aldrig glasen. När jag frågar Fyrklövern vart glasen är svarar dom att glasen kommer med den "andra leveransen" som kostar ytterligare 447:-. Det framgår visserligen med pytteliten text på en av deras sidor (inte på erbjudandesidan) att glasen kommer med den andra leveransen, men det står inte att man måste betala extra för den.

Jag sökte i Konsumentverkets arkiv och hittade flera anmälningar mot Fyrklövern från missnöjda kunder (diabasweb.kov.se/doksok.asp) sök på fyrklövern.

Jag vill bara passa på att varna andra och se om det finns någon mer som har blivit lurad.
  • Svar på tråden Lurad av Fyrklöverns erbjudande på glas och porslin
  • Frostigt

Sorry, det är mitt fel.

För att jag, och säkert många andra med mig, utnyttjat deras erbjudanden förut. HAHA!

För en sådär 10 år sen skickade jag efter välkomstpaket till alla möjliga släktingar. Fick därigenom ihop till en fin servis med tallrikar, glas, såsskålar och än de ena än de andra för inga pengar alls.

Hoho.. Klart dom lär sig med tiden. Hehe..

• westfronten

Aha, så nu hämnas Fyrklövern på nya kunder genom att ta igen gamla förluster? Skrattande

• Mus55

Jag har också blivit lurad. En säljare lovade 8 tallrikar för 99 kr i ett provpaket. Jag är säker på att jag frågade extra om det var 8 tallrikar. Sen kom 4 tallrikar. Jag klagade och de skickade efter 5-6 samtal och 18 dgr en manipulerad ljudfil där de säger 4 tallrikar. Vad ska man göra?

Svar på tråden Lurad av Fyrklöverns erbjudande på glas och porslin