Anonym (Hur?) skrev 2015-10-19 23:02:39 följande:
Hur hanterar du och pappan hennes sätt idag? Vad har ni provat att göra annorlunda? Är det något annat som förändrats i hennes tillvaro? Har någon viktig person försvunnit? En tanke jag får är att hon har behov av att testa hur stabil du är, dvs om hon kan stöta bort dig eller om hon kan lita på att du finns kvar. (Förmodligen för att du är den som egentligen står henne närmast och därmed är viktigast)
Från början så försökte jag slå dövörat till, låtsades inte höra, pratade om annat.
Men sen började jag försöka förklara att hon gör mig ledsen när hon säger sådär. Även pappa försöker förklara att jag blir ledsen när hon säger elaka saker. Men till svar säger hon bara "men jag tycker inte om mamma, tycker bara om dig"
En häst som hon tyckte väldigt väldigt mycket om gick bort i somras och en vän till familjen som vi umgicks en del med gick bort för 1 månad sedan. Vet dock inte hur mycket hon förstått av det sistnämnda än.
Själv är jag gravid, och lillebror beräknas komma om 2 månader. Magen älskar hon, den kan hon pussa och krama hur mycket som helst. Men hon är noga med att påpeka att det är lillebror hon tycker om, inte mig.
När hon är riktigt elak mot mig blir jag arg och säger att hon inte får hålla på sådär, säger att jag blir ledsen osv.
När jag blivit arg blir hon ledsen och upprörd och då får jag dåligt samvete och är rädd att hon ska få vatten på sin kvarn och ogilla mig ännu mer. Men det är svårt att inte bli arg på någon som skriker "gå härifrån, jag tycker inte om dig" så fort man kommer in i samma rum.