• Anonym (Wiki)

Hur lång tid innan du blev kallad till intervju och hur lång tid till svar därefter?

Sökt ett riktigt drömjobb, en utmanande chefstjänst vilket finns få där jag bor. Ansökningstiden gick ut nyss och jag väntar spänt. Vill så gärna ha jobbet.

Berätta hur det gick för dig.

• Svar på tråden Hur lång tid innan du blev kallad till intervju och hur lång tid till svar därefter?
  • Dixie

Det finns ju inga generella svar - är stor skillnad mellan olika jobb och även om man söker direkt till arbetsgivaren eller genom en rekryteringsfirma - jag har blivit kallad på intervju ibland innan ansökningstiden gått ut, men ibland tar det lång tid - och samma sak med svar efter intervjun! 

• Anonym (Wiki)
    Dixie skrev 2015-10-20 10:51:45 följande:

Det finns ju inga generella svar - är stor skillnad mellan olika jobb och även om man söker direkt till arbetsgivaren eller genom en rekryteringsfirma - jag har blivit kallad på intervju ibland innan ansökningstiden gått ut, men ibland tar det lång tid - och samma sak med svar efter intervjun! 

Nej, det är ju helt olika. Skillnad också privat och offentlig arbetsgivare. Men jag var lite nyfiken att höra andras erfarenheter.
  • Rainbow gg

Mitt första jobb tog det så lång tid att jag hann glömma bort att jag ens sökt det. Ett annat jobb som jag tackade nej till hörde av sig bara någon dag efter att jag ansökt.

• Vanja

Sist så vart jag anställd redan under intervjun, gissar att dom verkligen behövde någon.. Men I "vanliga" fall så brukar det väl kunna ta alltifrån några dagar till nån vecka.

• LFF

Senaste intervjun: Typ 1-2 veckor efter inskickad ansökan ringde de och frågade om jag kunde komma på intervju till rekryteringsföretaget. Intervju dagen efter. På eftermiddagen samma dag som intervjun ringde de och frågade om jag kunde träffa det egentliga företaget dagen efter. Intervju med dem två dagar efter det första samtalet. Nu väntar jag på svar om jag fått tjänsten. Det ovan var i förra veckan.

• BuoBä

Det går inte att svara på.

Jag har varit med om allt från en vecka från ansökan till jobberbjudande, till de man inte ens får ett "tack men vi har anställt någon annan" från. Märkligast hittills var de som höll 2 täta intervjuer och verkade väldigt "på", men sen hörde jag inget förrän ett år(!) senare då de ringde och frågade om jag fortfarande var intresserad. Det var inget chefsjobb, men ett kvalificerat jobb som kräver viss kompetens.

• Anonym (...)

Mitt första jobb ringde dom efter någon månad och så blev jag kallad på intervju och så ringde dom och sa att jag fick jobbet efter någon vecka. Dom andra gångerna har jag blivit kallad på intervju mellan 2-3 veckor efter jag sökt sen fått svar efter 1-2 veckor att jag fått dom.

Svar på tråden Hur lång tid innan du blev kallad till intervju och hur lång tid till svar därefter?