• Anonym (TS)

Bröstförstoring clinic strömstad

Hej!

Undrar om någon har erfarenhet av bröstförstoring hos clinic Strömstad?

Nån som har erfarenhet överlag och vill berätta mera..?

Tänkte göra en förstoring mest för att återfå min "normala" form och storlek efter två graviditeter och ammade barn.

Avböjer vänligen kommentarer som är emot bröstförstoring, alla tycker olika, jag vill göra detta för min skull och vill gärna höra andras erfarenheter.

Tack!

• Svar på tråden Bröstförstoring clinic strömstad
  • Anonym (Citadell)

Jag har gjort en bröstförstoring, dock på citadellkliniken. Var i samma situation som du, två barn och ville fylla ut "huden" eftersom det inte fanns någon vävnad kvar. Gjorde inget lyft i samband med detta. Resultat för mig blev jättebra! Vet man att de är fejk så syns det förstås men annars ser de väldigt äkta ut och känns väldigt mjuka så länge jag inte ligger på rygg.

Vet inte riktigt vad du undrar över så du får gärna fråga om du vill veta mer!

• Anonym (TS)

Tack för ditt svar!

Vill veta.. jaa allt.. ;) Hur går det till med konsultation och operation? Blir man kvar länge efter? Gör det mycket ont..? Hur mycket "förslag"/"hjälp" får man av kirurgen på konsultationen..? Vet inte alls hur mycket jag vill ha eller så..

Nåt man behöver tänka på efter att man gjort op? Eller nu innan..?

Många frågor! ;)

Fler kanske? :)

• Anonym (Citadell)

Ska se hur mycket jag minns nudå. ;) 

På konsultationen kollade kirurgen på brösten, mätte storleken och sedan provade vi med en t-shirt, bh (som man fick låna där) och inplantat hur stort man ville ha. Det är bra om man vet på ett ungefär i förväg vad man har tänkt sig men min kirurg var till mycket hjälp. Jag fick inte veta i förväg hur stora implantaten var utan provade först för att se vad jag kände mig nöjd med. Han rekommenderade också såklart. Jag ville ha så naturliga bröst som möjligt och fick som sagt ett jättefint resultat! Han frågade lite frågor och informerade om ingreppet o.s.v. Jag gick på två konsultationer för att känna mig säker, den andra var gratis.

Operationen gick också jättebra. Man kommer dit, får duscha och sen får man dropp. Det är rätt lång väntan och sen ska man ju vara fastande som alltid vid operationer. Man fick lite lugnande och smärtstillande och så. Jag tyckte det var väldigt mysigt att vara där, lite nervöst såklart men också roligt. Maten man fick efteråt var så gudomligt god! Jag hade inte speciellt ont efteråt heller (bara i ryggen av bhn + att jag i vanliga fall inte sover på rygg). Men det verkar vara ganska ovanligt vad jag har förstått. Man fick lite information och så när man piggnat till efter operationen på vanliga frågor (det är bland annat luft i brösten och sånt som låter lite konstigt). Jag fick åka hem dagen efter när jag hade ätit frukost.

Efter operationen behöver man hjälp första 1-2 veckorna. Man är väldigt trött av medicinerna och väldigt stel i början. Sen har man ont och det är inte lätt att hålla igång mer än en stund åt gången i början. Det gick fort över dock!

Tror inte det är så mycket att tänka på annars, ha det städat, rena sängkläder, mat i kyl/frys o.s.v. Innan är det väl bara att man ska vara säker på sitt val.

Bästa valet jag gjort förresten! Känner mig så snygg nuförtiden. ;)

Lycka till!

• riversnroads

Jag gjorde mina på reformedica av samma anledning som er. Två barn och stora fasta bröst som nu var slutammande och hängde likt skinnpåsar. Jag gjorde ett lyft med lågprofil mentor implantat 300. Jag är supernöjd. De är så perfekta och med tanke på att jag hade en del vävnad så känns inte inläggena förräns jag lägger mig ned. Operationen kostade mig 60000 kr som jag sparade till. Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring clinic strömstad