Ska se hur mycket jag minns nudå. ;)
På konsultationen kollade kirurgen på brösten, mätte storleken och sedan provade vi med en t-shirt, bh (som man fick låna där) och inplantat hur stort man ville ha. Det är bra om man vet på ett ungefär i förväg vad man har tänkt sig men min kirurg var till mycket hjälp. Jag fick inte veta i förväg hur stora implantaten var utan provade först för att se vad jag kände mig nöjd med. Han rekommenderade också såklart. Jag ville ha så naturliga bröst som möjligt och fick som sagt ett jättefint resultat! Han frågade lite frågor och informerade om ingreppet o.s.v. Jag gick på två konsultationer för att känna mig säker, den andra var gratis.
Operationen gick också jättebra. Man kommer dit, får duscha och sen får man dropp. Det är rätt lång väntan och sen ska man ju vara fastande som alltid vid operationer. Man fick lite lugnande och smärtstillande och så. Jag tyckte det var väldigt mysigt att vara där, lite nervöst såklart men också roligt. Maten man fick efteråt var så gudomligt god! Jag hade inte speciellt ont efteråt heller (bara i ryggen av bhn + att jag i vanliga fall inte sover på rygg). Men det verkar vara ganska ovanligt vad jag har förstått. Man fick lite information och så när man piggnat till efter operationen på vanliga frågor (det är bland annat luft i brösten och sånt som låter lite konstigt). Jag fick åka hem dagen efter när jag hade ätit frukost.
Efter operationen behöver man hjälp första 1-2 veckorna. Man är väldigt trött av medicinerna och väldigt stel i början. Sen har man ont och det är inte lätt att hålla igång mer än en stund åt gången i början. Det gick fort över dock!
Tror inte det är så mycket att tänka på annars, ha det städat, rena sängkläder, mat i kyl/frys o.s.v. Innan är det väl bara att man ska vara säker på sitt val.
Bästa valet jag gjort förresten! Känner mig så snygg nuförtiden. ;)
Lycka till!