• Anonym (?)

Chefen låter mig inte vabba mina fiskar

Jag lämnade meddelande i söndags kväll till min chef stt jagninte kunde komma till jobbet eftersom mina fiskar är sjuka och mår dåligt. Han svarade inte. Jag stannade därför hemma och förmodade att han har sett sms:et.

Idag sms:at han mig och skriver "varför i hela friden är du inte på jobbet?" Jag förklarar då återigen stt mina fiskar är sjuka och att jag därför är hemma och vabbar dem. Jag kan inte riskera att de dör bara för att jag ska tjäna pengar. Då skriver han "jag skiter i dina jävla fiskar, du kan spola ner dem i toaletten om de är sjuka, men du dyker upp på jobbet inorgon för jag vill ha ett möte med dig!"

Så himla respektlös. Jag förstår inte vad han håller på med. Hade jag skrivit "min katt/hund är sjuk" skulle det minsann vara okej. Men att det handlar om fiskar gör situationen betydelselös enligt honom.

Har jag fel eller? Man har fan ett ansvar för sina djur hemma!

• Svar på tråden Chefen låter mig inte vabba mina fiskar
  • Anonym (Gäsp.)

Gääääsp kunde du inte komma på en bättre tråd?!

• Fröken Apelsin

Samma sak hände då min vandrande pinne blev sjuk. Vi borde starta en organisation "Vi som står upp för våra menlösa djur" kan den heta.

• Anonym (Peter)

Är det ok att sjukanmäla sig med SMS på ditt jobb? Här så ska man ringa, SMS accepteras inte. Sjuka fiskar kan jag inte se är ett giltigt skäl att stanna hemma från arbetet. Hos oss hade en person anmält sig sjuk för att hunden var sjuk, han fick veta att han skulle på jobbet omedelbart. Han tyckte alltså att han skulle vara hemma och ta hand om sin sjuka hund och få sjuklön från arbetet. Denna person hade väldigt mycket frånvaro så han hade krav på sjukintyg från dag ett. Annars tror jag att företaget jag jobbar på skulle förstå om man hastigt anmälde behov av tjänstledighet eller semester för att ta hand om ett husdjur en arbetsdag. Men dina fiskar som är dåliga, vad gör du som hjälper dem? Sitter du och klappar dem på ryggen eller har du hällt ner medicin i vattnet var 30:e minut?

• Anonym (visst)
    Anonym (Peter) skrev 2015-10-20 12:38:44 följande:

Men dina fiskar som är dåliga, vad gör du som hjälper dem? Sitter du och klappar dem på ryggen eller har du hällt ner medicin i vattnet var 30:e minut?

Fisksoppa kanske?Drömmer
  • Anonym (Statligt)

Är det ok att sjukanmäla sig med SMS på ditt jobb? Här så ska man ringa, SMS accepteras inte. Sjuka fiskar kan jag inte se är ett giltigt skäl att stanna hemma från arbetet. Hos oss hade en person anmält sig sjuk för att hunden var sjuk, han fick veta att han skulle på jobbet omedelbart. Han tyckte alltså att han skulle vara hemma och ta hand om sin sjuka hund och få sjuklön från arbetet. Denna person hade väldigt mycket frånvaro så han hade krav på sjukintyg från dag ett. Annars tror jag att företaget jag jobbar på skulle förstå om man hastigt anmälde behov av tjänstledighet eller semester för att ta hand om ett husdjur en arbetsdag. Men dina fiskar som är dåliga, vad gör du som hjälper dem? Sitter du och klappar dem på ryggen eller har du hällt ner medicin i vattnet var 30:e minut?

Jag jobbar på en myndighet och vi anmäler sjukdom, vabb och försening via sms. Gjorde vi på mitt senaste jobb inom kommunen också.
  • Anonym (?)

Vi får sjukanmäla oss på sms.

Nej jag klappar dem inte. Men jag finns där för dem. Ifall någon fisk exempelvis skulle må dåligt lite extranyckel börja darra eller "svimma" eller vad man ska kalla det så kan jag kanske vara behjälplig
  • Monkii

Antar att du menar vaffa. Det är inte alla arbetsplatser som godkänner vaf, du borde ha kollat av i förväg helt enkelt, eller be din sambo ta vaffen.

• Emelie1233

Det här måste va ett skämt eller????

Fisk?? Djuret som simmar i vattnet?? Jag hade nog inte sett det som giltlig anledning att vara hemma från jobbet. Möjligtvis hund. Men fisk???? Vaaaa???

• Anonym (tröttsamt!)

såå trött på folk som bara ska ta upp onödigt space och skriva tramsinlägg som inte leder nånstans.

• Anonym (?)
    Vanja skrev 2015-10-20 14:17:20 följande:

Vad gör man i så fall om en fisk skulle svimma?

Men inte vet jag.
  • Anonym (hej)

får ej heller vara hemma fast min vandrande pinne är sjuk...snyft

Svar på tråden Chefen låter mig inte vabba mina fiskar