Carabellis kusp skrev 2015-10-26 18:43:55 följande:
Vad härligt att höra! Jag skulle säga att min oro la sig till 90% efter snabbanalysen, eftersom den stora misstanken var Downs.
En överläkare gjorde mitt RUL och han sa att alla stora saker i hjärtat stod rätt till, så vi valde att avstå hjärtultraljud eftersom de fel som eventuellt skulle ses då ändå inte är dödliga eller skulle leda till avbruten graviditet.
Vi tog reda på kön eftersom det är så svårt att knyta an till barnet efter all oro och det blir en liten flicka! Hur gjorde ni?
Precis din känsla över att nästan känna sig dum över att ha glatt sig åt graviditeten delar jag också! Särskilt när vi såg på kub-ul att det var ett levande barn och andades ut, för min oro hade varit MA... Och så 1 minut senare; total ångest när hon skulle mäta nackspalten. Jag såg själv med blotta ögat att den var bred.
Hur fick du reda på att de va just downs?
Jag har frågat flera ggr (ringt och frågat läkaren) vad de var som de var störst risk för men de säger att de kan ingen veta. Jag frågade oxå om mina blodprover va dåliga men de kunde inte svara på nått
Hur lång tid tog de för dig att få fullständiga analysen efter du tog provet??
Idag är de ju 1 vecka sen jag tog MKP.
Mmmm vet exakt vad du menar!!! Min kille blev så glad oxå när han fick se en liten livlig minibebis på skärmen! Sen var vi i chock. Barnmorskan hade svårt och mäta eftersom fostret låg helt knasigt, fick ställa mig och hoppa 2 ggr men de ville sig inte iaf.
Hon mätte flera ggr.
Jag begravde mitt ofödda foster i huvudet typ 40 ggr! Fy fan den känslan trodde man aldrig man skulle behöva uppleva
Vi ska få en liten grabb..om nu allt går vägen
De kommer gå bra för dig/er ska du se! Har du fått prata med någon ?? De kanske skulle hjälpa, de blir som man bygger upp en mur, de ör ett slags självförsvar tror jag.
Måste vara jätte jobbigt att känna att de ör svårt att knyta an och faktiskt glädjas
De finns möjligheter att prata med kurator genom din barnmorska.
Viktigt att du får prata ut och bearbeta de du varit med om, det är ju något jätte jobbigt!
Jag har en egen psykolog som jag tänker boka tid hos för jag måste få prata om detta med ett proffs, få lite tips osv.
<3