• Anonym (kras)

Vad söker killar egentligen för ett förhållade?

Till killar:
    Jag undrar vad som är viktigt för dig för att du ska tycka om en tjej. Dels för att du ska bli attraherad och vilja ha närhet och sex och dels för att du ska vilja bli ihop med henne. Det är självklart olika för olika personer men skriv vad du tycker.
    Det är kanske mer en relationsfråga men jag skriver i Sex&samlevnad för jag tror att det är fler killar här.

Jag har nyss blivit dissad av en kille och jag lyckas aldrig träffa någon som vill ha mig. Den här killen har jag träffat i ca två månader och från början verkade han intresserad av mig och jag var väldigt glad för jag tycker att han är otroligt fin och att vi passade bra tillsammans. Vi har inte hånglat men jag trodde att vi flirtade med varandra. I ett par veckor har jag känt att han inte har varit så på och igår pratade jag med honom och sa att jag gärna vill träffa honom mer. Då sa han att han inte vill vara mer än kompis. Han sa att jag är trevlig men det vet väl alla att det betyder att jag är oattraktiv (försök till ironi).

Jag vet inte varför ingen vill ha just mig. Jag har normalt ansikte, fint hår, fin kropp och är allmänt fräsch och klär mig snyggt. Enligt mina kompisar är jag en bra person. Jag är snäll och trevlig och bryr mig om folk som är nära mig. Jag blir inte sur för småsaker och jag är inte heller långsint. Jag gör och säger det jag tycker är rätt. Jag är inte gravallvarlig men jag är inte heller flamsig. Jag och killen som jag träffade har gemensamma intressen och vi har haft roligt tillsammans, det tycker jag är viktigt.

En sak som jag ibland tror skrämmer killar är att jag har hög utbildning och är expert inom mitt område. Det är inget som jag pratar om hela tiden. En kille som jag känner som är lyckligt gift sa en gång till mig att han gärna har en smart fru som tjänar mycket pengar men jag vet inte om han är ett undantag.

• Svar på tråden Vad söker killar egentligen för ett förhållade?
  • Times

Oj, finns ju som du skriver alla varianter. Lika många som det finns människor skulle jag tro...

Själv söker jag en människa som jag har roligt med. Som gillar att resa och hitta på saker i vardagen. En person jag kan lita på. Förfiningar och vita lögner är något jag totalt avskyr och klarar inte att leva med en sådan person. Hellre stå för vad du tycker och säg som det är...

En tjej som gillar sex, inte bara helt super vanilj utan lite undergiven och som jag kan dominera ibland. Och ibland älska sensuellt med. En tjej som vågar njuta tillsammans med mig, som låter mig ta hand om henne också. Många tjejer fokuserar nästan endast på killens njutning.

En tjej som funkar socialt med vänner och familj. Som gillar barn och som i framtiden vill ha barn...

• Times

Just ja! Det är med utbildning!...

Personligen tycker jag det är hett! Absolut inget krav i sökandet av partner. Men det är ju knappast en nackdel.

Att hon gillar/accepterar premiere league på helgerna är ett fett pluss också:)

• 100kgpappa

Korkade personer är grymt osexigt, så för mig låter du som en toppenbrud!

Tror du haft otur bara, det är deras förlust, inte din.

• HäckHäxan

Förlåt mig här men ni har setts i två månader och aldrig kysst varandra alls?

Jag hade tolkat det som att den andre antingen inte är i
    Intresserad av sex alls eller bara inte sexuellt attraherad av mig alls och jag vore killen eller om jag bara vore mig själv så hade jag lagt ner efter två månader med noll kroppskontakt som på något vis visar att det är något mer än bara en vän jag umgås med. Inte så att man måste ha sex alls men lite hångel, röra vid varandra små små saker som liksom visar att man vill med än bara platonisk vänskap.

Bortsett från det så tycker jag du låter superb, är väl skithäftigt att vara expert på son grej och inget fel alls. Har svårt att se att det skulle skrämma iväg en vuxen vettig man. Däremot noll respons på närhet och noll sexuell spänning kan nog skrämma iväg nästan vem som helst.

• grind

Något vackert att titta på och ha umgänge med.

• grind
    Anonym (kras) skrev 2015-10-20 17:19:17 följande:

Till killar:

Jag undrar vad som är viktigt för dig för att du ska tycka om en tjej. Dels för att du ska bli attraherad och vilja ha närhet och sex och dels för att du ska vilja bli ihop med henne. Det är självklart olika för olika personer men skriv vad du tycker.

Det är kanske mer en relationsfråga men jag skriver i Sex&samlevnad för jag tror att det är fler killar här.

Jag har nyss blivit dissad av en kille och jag lyckas aldrig träffa någon som vill ha mig. Den här killen har jag träffat i ca två månader och från början verkade han intresserad av mig och jag var väldigt glad för jag tycker att han är otroligt fin och att vi passade bra tillsammans. Vi har inte hånglat men jag trodde att vi flirtade med varandra. I ett par veckor har jag känt att han inte har varit så på och igår pratade jag med honom och sa att jag gärna vill träffa honom mer. Då sa han att han inte vill vara mer än kompis. Han sa att jag är trevlig men det vet väl alla att det betyder att jag är oattraktiv (försök till ironi).

Jag vet inte varför ingen vill ha just mig. Jag har normalt ansikte, fint hår, fin kropp och är allmänt fräsch och klär mig snyggt. Enligt mina kompisar är jag en bra person. Jag är snäll och trevlig och bryr mig om folk som är nära mig. Jag blir inte sur för småsaker och jag är inte heller långsint. Jag gör och säger det jag tycker är rätt. Jag är inte gravallvarlig men jag är inte heller flamsig. Jag och killen som jag träffade har gemensamma intressen och vi har haft roligt tillsammans, det tycker jag är viktigt.

En sak som jag ibland tror skrämmer killar är att jag har hög utbildning och är expert inom mitt område. Det är inget som jag pratar om hela tiden. En kille som jag känner som är lyckligt gift sa en gång till mig att han gärna har en smart fru som tjänar mycket pengar men jag vet inte om han är ett undantag.

De flesta vill ha ekonomiskt övertag över sin fru eftersom set blir bäst så. Så visst kan du skrämma iväg många killar om du har hög lön.
  • Esteten
    grind skrev 2015-10-20 18:41:46 följande:
    De flesta vill ha ekonomiskt övertag över sin fru eftersom set blir bäst så. Så visst kan du skrämma iväg många killar om du har hög lön.
    Källa på det? Killar har sina preferenser precis som kvinnor. Kanske har de sistnämnda fler...
  • Anonym (kras)
    HäckHäxan skrev 2015-10-20 18:32:08 följande:

Förlåt mig här men ni har setts i två månader och aldrig kysst varandra alls?

Jag hade tolkat det som att den andre antingen inte är i
    Intresserad av sex alls eller bara inte sexuellt attraherad av mig alls och jag vore killen eller om jag bara vore mig själv så hade jag lagt ner efter två månader med noll kroppskontakt som på något vis visar att det är något mer än bara en vän jag umgås med. Inte så att man måste ha sex alls men lite hångel, röra vid varandra små små saker som liksom visar att man vill med än bara platonisk vänskap.

Bortsett från det så tycker jag du låter superb, är väl skithäftigt att vara expert på son grej och inget fel alls. Har svårt att se att det skulle skrämma iväg en vuxen vettig man. Däremot noll respons på närhet och noll sexuell spänning kan nog skrämma iväg nästan vem som helst.

Vi har inte hånglat men vi har rört vid varandra, typ kramats och suttit nära. Jag skulle gärna ha hånglat upp honom men vi är kompisar och umgås med samma människor så jag var rädd att det skulle bli dåligt mellan oss om det bara blev fel.

Två månader är total tid men egentligen var det först ca tre veckor som vi träffades och det kändes bra, sedan reste jag bort och har varit hemma igen i två veckor. Medan jag var borta skrev vi till varandra hela tiden och jag längtade hem. Det är nog sedan jag kom tillbaka som han har verkat mindre intresserad.
  • DickRex
    Anonym (kras) skrev 2015-10-20 17:19:17 följande:

Till killar:

Killar vill (precis som tjejer) känna ömsesidig attraktion, bli bekräftade och ha sex. Efter förälskelsefasen minskar kanske dessa tre saker något, i alla fall relativt andra saker som gemensamma värderingar och intressen, att kunna vara sig själv även dåliga dagar, att kunna vara förtrolig med någon och att känna att någon annan anförtror sig till mig. Personligen skiter jag fullständigt i vad min kvinna tjänar, och är hon smart (även smartare än mig) så är det bara ett plus. Bryr hon sig däremot om astrologi, healing och kristaller så går hon bort direkt.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Anonym (Robert)

Du verkar vara en toppentjej, så det är nog bara en tidsfråga innan du hittar någon som förtjänar dig.

Men: En sak jag själv märkt, är att jag lätt tappar intresset för tjejer som är för "på", väldigt enkla att få till en dejt med eller riktigt lättbegripliga. De blir mer ett kompisämne, så att säga. Däremot tjejer som är åtminstone lite svåråtkomliga och svårbegripliga har alltid lockat mig.

Dock kan man ju bara vara sig själv, eller hur.

Lycka till!

Svar på tråden Vad söker killar egentligen för ett förhållade?