• Jojjozz

Ansiktsrengöring!

Heej!
    Jag skulle gärna behöva veta vilka ansiktsrengöringar som ni rekommenderar då jag ska köpa en ny! Den ska helt inte kosta skjortan och gärna hålla ett tag. Har ganska fet hy och en del finnar så ett måste att den hjälper till den huden!

Tack för all hjälp!Skrattande

• Svar på tråden Ansiktsrengöring!
  • Anonym (Lenofin)

Jag använder numera bara tvättlappar med varmt vatten (som får ligga på ansiktet någon minut) och därefter skrubbar jag lätt med den vita grova delen på en disksvamp. Det i kombination med att utesluta mjölk och rött kött har fått min hud att må så mycket bättre. Varken torr eller fet och 99% fri från finnar. Använder inte heller några krämer förutom mitt i smällkalla vintern eller solskydd på sommaren.

• Anonym (Lenofin)

Skulle tillägga att tvättlapparna (4 kr på IKEA) och den grova svampen tvättar jag dock i tvättmaskin med parfymfritt tvättmedel och utan sköljmedel.

• lollip0p

Min hud är torr i perioder och mer fet/finnig i andra perioder. Brukar använda en jättebra ansiktstvätt från Avène (den grönblåa) när jag har mina "feta" perioder, finns på Apoteket och är helt sjukt dryg. En flaska räcker i drygt ett halvår/ett år, beroende på hur många gånger per dag man använder den (jag brukar bara använda den på kvällen).

Om du gillar ansiktstvätten så har Avène även bra ansiktskrämer för olika hudtyper.

• elmadumle

jag har också fet hy men hittar inte vilken produkt du menar, har du någon bild du kan visa?

• hudabeauty123

Jag har också ganska finnig hy och en kombination av torr och fet. Men jag använder Domina Elegans Make-up wipes och Domina Elegans repairing cleasing milk. Eftersom att jag sminkar mig ganska mycket börjar jag med tvättlapparna för att få bort sminket sen rengör jag med rengöringsmjölken som innehåller rosa centifolia extrakt som luktar jätte gott :) 

Rengöringsmjölken kostar ganska mycket, men den är så värd! Huden blir jätte len och återfuktad, dessutom innehåller den endast naturliga komponenter det finns inga allergiframkallande parabener, mineraloljor eller andra syntetiska konserveringsmedel. Ingredienserna är iallafall väldigt viktiga för mig, så jag tycker att det är värt att betala lite mer för bra kvalité ;)

Här är länken till deras hemsida se.dominaelegans.com/produkter/naturlig-hudvard-se/4d-reparerande-rengoringsmjolk-for-ansikte-och-ogon/

• lollip0p
    elmadumle skrev 2015-10-26 23:27:27 följande:

jag har också fet hy men hittar inte vilken produkt du menar, har du någon bild du kan visa?

Såhär ser den jag tipsade om ut. :)
Svar på tråden Ansiktsrengöring!