• Analoga

Stänga av varmvatten - inget vatten alls?

Fått papper att de ska stänga av fjärrvärmen några timmar på torsdag, vi blir alltså utan värme och varmvatten under tiden.

Min fråga är: vi blir väl inte utan vatten helt?

• Svar på tråden Stänga av varmvatten - inget vatten alls?
  • HenryIronstead
    Analoga skrev 2015-10-20 19:59:12 följande:

Fått papper att de ska stänga av fjärrvärmen några timmar på torsdag, vi blir alltså utan värme och varmvatten under tiden.

Jo det blir ni. Ja det får de. Under de timmar de sagt. Sånt måste ske ibland, kanske någon som gör om badrummet.
  • nuharjagbytt
    Analoga skrev 2015-10-20 19:59:12 följande:

Klart ni inte blir helt utan vatten konstigt svar du fick. Det går att spola som vanligt det är bara det att det inte blir varm.

Avstängning av fjärrvärme brukar bero på underhåll på fjärrvärmenätet eller er fjärrvärecentral.

Om någon ska göra något i badrummet kan vattnet stängas av även för fler boende, beroende på hur det är kopplat. Troligtvis det som inlägg 1 trodde det handlade om.
  • HenryIronstead
    nuharjagbytt skrev 2015-10-20 20:57:46 följande:
    Klart ni inte blir helt utan vatten konstigt svar du fick. Det går att spola som vanligt det är bara det att det inte blir varm.

Avstängning av fjärrvärme brukar bero på underhåll på fjärrvärmenätet eller er fjärrvärecentral.

Om någon ska göra något i badrummet kan vattnet stängas av även för fler boende, beroende på hur det är kopplat. Troligtvis det som inlägg 1 trodde det handlade om.
    Jag bor i BRF och när de går ut med att de stänger av vattnet här oavsett temperatur, så stänger de av vattnet. Vill man spola får man i förväg fylla en städhink med vatten som man kan spola med. Och fylla några vattenkannor för dricka och ev tvätta ansiktet/borsta tänderna. Så klart, det är väl inget konstigt?

Har däremot TS värd sagt att de endast stänger av fjärrvärmen så stämmer det som du sa.
  • HenryIronstead

Dessutom brukar vattnet aldrig vara avstängt någon längre tid, en två timmar max.

• nuharjagbytt
    HenryIronstead skrev 2015-10-21 13:25:13 följande:

Jag bor i BRF och när de går ut med att de stänger av vattnet här oavsett temperatur, så stänger de av vattnet. Vill man spola får man i förväg fylla en städhink med vatten som man kan spola med. Och fylla några vattenkannor för dricka och ev tvätta ansiktet/borsta tänderna. Så klart, det är väl inget konstigt?

Har däremot TS värd sagt att de endast stänger av fjärrvärmen så stämmer det som du sa.

Jag sitter i BRF styrelse om vi nu ska vara sådana. Vi stänger aldrig av vattnet bara för att det jobbas med fjärrvärmen. Och om det är arbete i våran värmecentral finns inte heller anledning att stänga av kallvattnet. Det är bara om man ska arbeta med rören/avloppet som total avstängning är aktuell men då framgår det av lappen.
Svar på tråden Stänga av varmvatten - inget vatten alls?