• Trohoppkarlek1

Josef Barkenbom! Vilken jubelidiot!!

Såg nyligen klart SVT'S dejtingprogram "tro,hopp och kärlek". Och blev ytterst irriterad på pastorn Josef. Hela hans fantasiställning om att en tjej ska se ut på ett visst sätt och vara på ett annat var ju såklart önskedrömmar. Och det är klart, det har vi ju alla.

Han valde bort sin sista "tjej" för att han inte kände "kär-känslor" direkt.

Jag mår dåligt. Hur länge har han träffat denna flicka? Kära nån.

Anledningen att jag reagerar är för att jag har resonerat EXAKT likadant.

För lite mer en ett år sedan så träffade jag en man, mitt första intryck var att han var för gammal, att han var för otränad, att han var för omanlig, och likvärdiga tankar.

Jag har alltid haft höga krav på killar, de skulle ha en viss procent kroppsfett, och föra sig som en man, men ändå inte dum i huvudet.

Hur som haver, jag kände länge att jag inte hade uppnått kärlek vid första ögonkastet, och att han inte uppfyllde mina krav. Att jag skulle avsluta dejtandet, då de jag blivit kär i innan hade varit på ett annat sätt.

Men något fick mig att tänka om, och jag träffade honom ändå. Och jag är väldigt glad för det, jag insåg vilken fin kille han faktiskt var, och mina krav som jag haft innan blev som bortblåsta.

Jag blev kär. Efter hela fem månader.

På något sätt så är det ändå bättre att man försöker.

Det är bättre att ångra något man gjort, än att ångra något man inte gjorde!

• Svar på tråden Josef Barkenbom! Vilken jubelidiot!!
Svar på tråden Josef Barkenbom! Vilken jubelidiot!!