• MAD86

Aktuella blöjpriser i Norge

Hej!

Är det någon som nyss varit i Nofge som har koll på blöjpriserna där? Ska dit om drygt tre veckor och tänkte bunkra. Är ute efter storlek 3 och 4. Vilka märken är billigast? Vilket lågprismärke är det bästa? Vilken affär är billigast, rema eller kiwi? Har aldrig varit i Norge tidigare så har ingen koll alls.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Aktuella blöjpriser i Norge
  • Lena74

Rema är billigare tror jag. Deras blöja ligger runt 37 norska kronor just nu. Tänk på att du får endast handla 3 pk åt gången så man måste åka lite runt på olika affärer. Dit jag ska har dom tre olika Rema inom ett par mil.

• Havstroll

Rema brukar vara billigast. Dessvärre är jag i Svea nu så jag har ingen koll.. Men lycka till

• MAD86
    Lena74 skrev 2015-10-20 23:52:05 följande:

Rema är billigare tror jag. Deras blöja ligger runt 37 norska kronor just nu. Tänk på att du får endast handla 3 pk åt gången så man måste åka lite runt på olika affärer. Dit jag ska har dom tre olika Rema inom ett par mil.

Tack för svaret. Vet du hur många blöjor det är i en förpackning med remas egna blöjor i strl 3 eller 4?
  • daimstrut

Remas är riktigt bra! Kiwi har nån kampanj på Libero just nu också 4 små paket (halva svenska) för 99 kr.

• MAD86
    daimstrut skrev 2015-10-21 10:15:16 följande:

Remas är riktigt bra! Kiwi har nån kampanj på Libero just nu också 4 små paket (halva svenska) för 99 kr.

Tack dör tipset. Hur många blöjor är det i remas förpackningar?
  • MAD86
    daimstrut skrev 2015-10-21 12:21:12 följande:

De har precis gjort om dem, tror det är 42 st i nu, tidigare var det 54.

Ok, stämmer det att de kostar 37 kr? Är det norska eller svenska kr? Inte superbilligt om det bara är 42 st, men fortfarande billigare än i Sverige.
  • daimstrut

44 var det i paketet med strl 5. Priset har jag inte koll på, ska försöka kolla nästa gång jag handlar

• MAD86
    daimstrut skrev 2015-10-21 16:44:17 följande:

44 var det i paketet med strl 5. Priset har jag inte koll på, ska försöka kolla nästa gång jag handlar

Kanon :) då borde det ju vara några fler i storlek 3 och 4 förpackningarna. Uppdatera gärna med pris om du hinner åka innan mig. Åker den 14/11.
  • daimstrut

Kollade priset på Rema idag. Ligger på 29,90 för ett paket. Lite olika antal i, men de ligger i snitt på 60 öre per blöja.

• Lena74

Har precis handlat remas egna blöjor strl 6 o dom kostade 29.90 just nu. Det är 40 st i dom o när jag kollade vad jag hade hemma så fanns det precis lika mkt i dom gamla paketen oxå.

• Ac187
    Lena74 skrev 2015-10-30 19:09:02 följande:

Har precis handlat remas egna blöjor strl 6 o dom kostade 29.90 just nu. Det är 40 st i dom o när jag kollade vad jag hade hemma så fanns det precis lika mkt i dom gamla paketen oxå.

Oj vad billigt det verkar vara med blöjor i Norge. Jag trodde allt va dyrt i det landet.
    är alla blöjor lika billiga stora som små? är även libero och pampers billiga där? om dom nu finns?
  • daimstrut

Flera butiker har "ta 4, betala för 3" på Libero och Pampers. Libero brukar kosta runt 47-49 kr per paket. Paketen är halva storleken av de svenska.

Kedjorna kör billiga blöjor för att få barnfamiljerna att handla hos dem.

Allt är inte dyrt i matbutikerna, det som är mycket dyrare än Sverige är mejeriprodukter, kött och godis.

• Ac187
    daimstrut skrev 2015-11-03 21:33:46 följande:

Flera butiker har "ta 4, betala för 3" på Libero och Pampers. Libero brukar kosta runt 47-49 kr per paket. Paketen är halva storleken av de svenska.

Kedjorna kör billiga blöjor för att få barnfamiljerna att handla hos dem.

Allt är inte dyrt i matbutikerna, det som är mycket dyrare än Sverige är mejeriprodukter, kött och godis.

Om libero och Pampers kostar nästan 50 norska för halva paketet så är ju inte det jätte billigt. betala 95 SEK för Libero comfort storlek 7.
    men klart får man 4 paket för 3 får man ju då ett halvt svenskt paket på köpet. men det är det ju inte värt att åka dit för tycker jag.

någon som vet varför blöjpaketen är mindre i Norge?
  • daimstrut

Det är nog för att butikerna vill ha det och kunna köra ta 4 betala för 3. Andra billiga märken har större paket

Svar på tråden Aktuella blöjpriser i Norge