• Äldre 21 Oct 13:59
    1018 visningar
    0 svar
    0
    1018

    Gravid

    Hej! Ska försöka göra en lång historia kort så ni orkar läsa och kanske kan ge mig råd eller stöd! För fem år sen var jag gravid med mitt nuvarande ex vi hade bara varit tillsammans då i 6 månader, han sa till mig direkt att jag fick välja honom eller barnet, ung som jag var och rädd så gjorde jag Abort och det är det värsta beslut jag någonsin tagit att jag valde honom framför barnet, jag borde fattat att något inte stämde för han tröstade mig inte förstod inte alls varför jag tyckte det var så jobbigt men jag var kvar ändå förblindad av att jag ändå älskade honom! 2012 får vi reda på att jag blivit gravid och jag är så glad att jag kunnat bli gravid, jag berättar för min sambo som svarar mig med att det var det sämsta tillfället du kunde välja att berätta det på jag vill inte ha det! Men denna gång fick han göra ett val han stannade, när vårat barn föddes blev jag så dålig att det var han som fick ta hand om henne dem första tre dagarna, sen har jag haft henne bytt varenda blöja varit uppe varje natt då efter 1,5 år så tog jag beslutet att jag kan lika gärna vara själv för gör ändå allt själv han brydde sig inte om henne sa inte hej när han kom hem var viktigare att packa upp väska å sätta sig framför tv:n. Jag träffade en ny kille i somras som jag känt i tre år och vi har alltid haft bra kontakt, nu till det jobbiga, jag hade spiral men har blivit gravid ändå vilket jag fick veta på sjukhuset så det kom som en chock inte märkt något alls, jag klarar inte av att göra en abort då det var det värsta jag gjort och nu när jag har ett barn så vet jag ju vad man får, men är rädd att jag ska stå där själv med två barn då jag och pappan till det blivande barnet inte varit med varandra så länge, visst han säger att han stöttar mig i mitt beslut och kommer hjälpa mig vad som än händer med oss, nu till frågan jag är verkligen så velig på om jag gör rätt eller fel beslut i hjärtat gör jag rätt magkänslan är lite mer osäker?... Hoppas ni orkar läsa och kan ge råd//

    Bekymrad blivande två barns mamma

Svar på tråden Gravid