• Anonym (fundersam)

Varför vill killarna inte ses mer efter första dejten?

Jag har dejtat en del på senaste och det är ju kul och spännande, men jag börjar bli less nu. För tre veckor sedan träffade jag en kille som verkade jätteintresserad av mig. Han sa att han aldrig hade pratat med en tjej på det här viset förut, att jag var så fin och rolig, bättre än han trodde osv. Vi hade mycket kontakt, hela dagarna innan vi sågs men sen efter dejten har det bara dött ut. Han ignorerar mig inte utan svarar och är trevlig när jag hör av mig men det är inte alls samma grej mellan oss längre, nästan som att vi blev totala främlingar igen. Jag blev i alla fall väldigt intresserad av honom så det känns tråkigt att vi antagligen inte kommer ses mer. Jag har inte frågat om han vill träffas igen men jag känner så väl att han inte vill så det känns bara onödigt att fråga och bli ännu mer sårad. Men klart jag funderar på vad som hände egentligen? 

I helgen träffade jag en annan kille och det var samma sak där, han var hur på som helst och i princip tjatade om att få träffa mig. När vi sågs sa han saker som tydde på att vi skulle träffas igen, t.ex. att jag måste träffa en kompis till honom och så sa han "när du kommer hem till mig så ska du få se.." Så säger man väl inte om man inte vill träffa personen igen? Han sa att vi skulle höras när vi sa hejdå men jag har inte hört ett ljud än så länge. Vi hade också mycket kontakt innan och nu ingenting. Han är också en kille jag kan tänka mig att fortsätta träffa men det kanske inte var ömsesidigt då trots att det lät som det. Väldigt konstigt tycker jag.. Båda verkade ju genuint intresserade.

Vad gör jag för fel? Det känns så tråkigt att det bara rinner ut i sanden hela tiden. Jag kanske ska ta mod till mig och fråga om vi ska ses, men borde inte dessa killar hört av sig om de var minsta lilla intresserad av mig? Jag tycker att jag har gett olika tecken på att jag vill ha fortsatt kontakt så tycker bollen ligger hos dom.

• Svar på tråden Varför vill killarna inte ses mer efter första dejten?
  • Anonym (?)

De kanske tänker likadant? Att de varit tydliga men att du nog inte är intresserad? Fråga!

• Anonym (m)

det är så när man dejtar, att bara för att den ena tycker det kändes bra var det ändå inte helt rätt för den andre. Så är det bara. Tom när den andre säger att det var bra och trevlig och vill ses igen, är det inte säkert det blir. De kanske bara är lite artiga eller så menar de det precis när de säger det men hemma sen tänker de om.

Vissa dejtar också flera samtidigt men det säger man kanske inte. Du kanske inte var "överst på listan" även om dejterna var helt ok.

• grind

Killar ljuger alltid åå dejter? Hadeni sex? I så fall förstår jag om de flyr.

• Anonym (Omvänt)

Haha, jag tycker det är tvärt om. haha.. Har dejtat en hel del senaste året.. Varje man jag träffat vill mer än jag vill. Haha.. Jag som duckar och springer iväg.. haha..  Känns som jag "krossat" massa hjärtan efter vägen trots att jag vart tydlig med att jag inte söker nått seriöst. HAHA..

Men hipps vipps sprang jag på Mr Right som fick mig att bli seriös,hoho, så nu behöver jag inte dejta mer. :-P

Vill dock säga att i princip alla dejter jag vart på har vart jättetrevliga, lättpratade, både neutrala och intima sorter. Men tjaaa.. Ingen av dom har väckt mitt intresse för nån djupare relation.

Fortsätt dejta så ger det nog med sig. =))

Testa Tinder. Var råanti mot den appen, men dra på tusan. Där satt den!

• Anonym (fundersam)
    Anonym (m) skrev 2015-10-21 19:22:00 följande:

det är så när man dejtar, att bara för att den ena tycker det kändes bra var det ändå inte helt rätt för den andre. Så är det bara. Tom när den andre säger att det var bra och trevlig och vill ses igen, är det inte säkert det blir. De kanske bara är lite artiga eller så menar de det precis när de säger det men hemma sen tänker de om.

Vissa dejtar också flera samtidigt men det säger man kanske inte. Du kanske inte var "överst på listan" även om dejterna var helt ok.

Ja men det känns ju onödigt att säga saker som man inte menar? Det är väl inte artigt att ljuga? Det var inget jag försökte lirka fram utan de sa det här spontant. 
  • Sandra8978
    Anonym (fundersam) skrev 2015-10-21 19:17:32 följande:

Vad gör jag för fel? 

Var inte för på.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Omvänt) skrev 2015-10-21 19:29:30 följande:

Haha, jag tycker det är tvärt om. haha.. Har dejtat en hel del senaste året.. Varje man jag träffat vill mer än jag vill. Haha.. Jag som duckar och springer iväg.. haha..  Känns som jag "krossat" massa hjärtan efter vägen trots att jag vart tydlig med att jag inte söker nått seriöst. HAHA..

Men hipps vipps sprang jag på Mr Right som fick mig att bli seriös,hoho, så nu behöver jag inte dejta mer. :-P

Vill dock säga att i princip alla dejter jag vart på har vart jättetrevliga, lättpratade, både neutrala och intima sorter. Men tjaaa.. Ingen av dom har väckt mitt intresse för nån djupare relation.

Fortsätt dejta så ger det nog med sig. =))

Testa Tinder. Var råanti mot den appen, men dra på tusan. Där satt den!

Haha om det ändå vore så. Använder främst tinder ;) kul att höra att det finns bra/seriösa killar där. Hur såg ert dejtande ut då? låg ni första gången ni sågs?
  • Anonym (fundersam)
    Sandra8978 skrev 2015-10-21 19:32:29 följande:
    Var inte för på.
    Jag är absolut inte på, snarare tvärtom. Har gillat någon bild här och där, skickat ett spontant sms och frågat hur det är men inget mer än så. 
  • Sandra8978
    Anonym (fundersam) skrev 2015-10-21 19:41:20 följande:
    Jag är absolut inte på, snarare tvärtom. Har gillat någon bild här och där, skickat ett spontant sms och frågat hur det är men inget mer än så. 
    Ok, låter ju lagom så länge som de inte tycker du verkar ointresserad.

Har du inte haft otur med killarna bara? Kanske är du kräsen och väljer bara de snyggaste, som ju oftare är skithögar innuti.
Svar på tråden Varför vill killarna inte ses mer efter första dejten?