kaos på arbetsplatsen!
Vi har stora problem på våran arbetsplats, först och främst så har vi inget schema alla anställda få veta på torsdagar lr fredagar hur vi jobbar veckan efter. Och med det kan vi aldrig planera våra veckor lr dom dagar vi är ledig för det vet vi ej.
Jag och en annan anställd kom i konflikt med ena chefen. Angående schema hantering och ledighet
Jag är provanställd i 6mån så from den 7/11 -15 så blir jag tillsvidare. På mitt avtal jag har nu står att jag är anställd på ca 30tim i veckan. Idag tog chefen mig åt sidan och sa att om jag inte börjat jobba vissa kvällar så måste jag gå ner i tid eller helt enkelt bli en spring vikarie. Sa när dom anställde mig att kan ej jobba vardagkvällar men att helger går bra och det gick hon med på då, men inte nu längre tydligen och nu vill hon ha ett möte den 3/11 angående forts anställning och acceptera jag inte schemat få jag gå och på de nya schemat så skulle jag behöva gå ner betydligt mer i tid pga att jag ej kan jobba kväll varannan onsdag. Berättade att jag pratade med facket på telefon idag och hon sa då att dom inte kan hjälpa nån anställd pga att vi inte har något kollektivavtal med dom och sen blev hon skit sur och sa att jag missköter min tid ute hos våra kunder och att jag inte är hos dom den tiden jag ska vara där. Men om hon då anser det borde hon väl ge mig sparken direkt ist för att hota mig att jag måste gå ner massa i tid för att ja ej kan jobba kvällar.
Vi på jobbet vi anställda skriker efter hjälp pga denna arbetsmiljö ej funkar i längden.
Vad kan man göra!
Nästa möte jag har den 3/11 kan hon säga upp mig direkt på plats lr hur funkar det?