vanligt att förtränga minnen? sexuellt övergrepp
Hej!
För fem år sedan följde jag och min kompis med två killar hem efter krogen..kompisen tjatade och jag hängde mest på för hennes skull, hade ingen avsikt att göra något med någon av killarna. Kompisen och den ena killen började hålla på och gick in i sovrummet, jag satt i soffan och kollade på tv. Plötsligt börjar killen försöka hångla upp mig, jag sa nej, då blir han plötsligt väldigt på och säger vi vet väl båda att du inte kom hit bara för att sitta här. Efter det minns jag bara vissa fragment som att han slet av mig byxorna medans jag försökte dra upp dem igen, att jag kände ett starkt obehag och var rädd för honom och att jag i den stunden gav med mig och blev passiv och var med i sexakten utan att göra motstånd. När det hela var över minns jag att min kompis kommer ut från rummet ganska skärrad och skakis och säger att "dem här killarna är helt sjuka i huvudet, ta på dig skorna vi ska härifrån nu!" Efter den natten åkte vi hem, la oss och pratade aldrig mer om vad som hänt. Har inget minne alls av vad jag tänkte efteråt, dagen efter eller den närmsta tiden efter. Det är inte förrän nu, fem år senare som dessa minnen har börjat dyka upp lite mer detaljerat vilket gör att jag blir både illamående och får ångestattacker. Samtidigt som en del av mig fortfarande tänker "är detta inbillning?" Helt sjukt. Har fram tills nu kunnat nämna detta för nära personer utan att känna någon ångest alls, jag har pratat om det som om det vore en bagatell vilket gjort dem jag berättat det för väldigt bekymrade. Någon som känner igen sig?