• Anonym (skitockså)

Rapar som in i helvete

Har under flera månader nu rapat konstant! Även när jag är nyvaken och inte ätit något på timmar så kan jag rapa flera gånger. Hur är det ens möjligt att jag får i mig så mycket luft? Det är så himla jobbigt. Någon som haft liknande symtom?

• Svar på tråden Rapar som in i helvete
  • Anonym (skitockså)

Är det möjligt att det är gasbesvär även på tom mage?

• Anonym (magkatarr?)

Jag har haft/har problem med rapningar och läkaren tror det är magkatarr. Jag mår bättre nu när jag medicinerar med omeprazol. Skulle det vara magkatarr är det viktigt att magen inte får stå tom längre, även om man bara fyller på med små mellanmål.

Kolla upp det hos läkare så snart som möjligt, det kan verkligen hjälpa! Kunde knappt få i mig nån mat alls pga illamående och rapningar när jag sökte hjälp. 

• Anonym (skitockså)
    Anonym (magkatarr?) skrev 2015-10-22 15:20:34 följande:

Jag har haft/har problem med rapningar och läkaren tror det är magkatarr. Jag mår bättre nu när jag medicinerar med omeprazol. Skulle det vara magkatarr är det viktigt att magen inte får stå tom längre, även om man bara fyller på med små mellanmål.

Kolla upp det hos läkare så snart som möjligt, det kan verkligen hjälpa! Kunde knappt få i mig nån mat alls pga illamående och rapningar när jag sökte hjälp. 

Måste du käka den medicinen hela tiden, eller under en viss tid? För jag har även en mildare brännande känsla vid bröst och hals.
  • Anonym (magkatarr?)
    Anonym (skitockså) skrev 2015-10-23 23:47:19 följande:
    Måste du käka den medicinen hela tiden, eller under en viss tid? För jag har även en mildare brännande känsla vid bröst och hals.
    Jag fick äta den i två veckor. Trodde jag blev av med den då, men fick strax därefter återfall. Så nu har jag precis ätit den i två veckor till. Går det inte över ska jag kontakta läkare igen.
    Pallra iväg dig till en vårdcentral så snart som möjligt, ok? Det finns hjälp att få.
Svar på tråden Rapar som in i helvete