• Emelie1988

ägglossning

Kan man lita på såna tester,? Vilken Temp brukar man ha?

• Svar på tråden ägglossning
  • Jag är bara jag

Nja, man kan väl lita på dem om man tar flera cykler och alltid får mens efteråt när man ska. Då har man haft äl mycket troligt. Men ett test i sig ger inte svar på om man verkligen haft äl. Inte tempa heller enligt mig,jag litar enbart på progesteronprov.

• Emelie1988

Ja hade mens för 1,5 v sen. Slutade m piller i tisdags. Kan ja ha öl? Haft lite ont i ägg stockar

• SecretlyMe
    Jag är bara jag skrev 2015-10-22 17:21:44 följande:

Nja, man kan väl lita på dem om man tar flera cykler och alltid får mens efteråt när man ska. Då har man haft äl mycket troligt. Men ett test i sig ger inte svar på om man verkligen haft äl. Inte tempa heller enligt mig,jag litar enbart på progesteronprov.

Tempning garanterar ägglossning, det finns t.o.m tips om detta i fertilitetsbroschyrer :) Tempen höjs efter ägglossning tack vare att progesteronet ökar pga gulkroppen som blir vid ägglossning. Så jo, tempning funkar! :)
  • SecretlyMe
    Emelie1988 skrev 2015-10-22 17:29:58 följande:

Ja hade mens för 1,5 v sen. Slutade m piller i tisdags. Kan ja ha öl? Haft lite ont i ägg stockar

Nej, det kan du inte ha haft. Men kan hända att du får om hormonerna skulle komma i balans direkt efter avslut av piller. Äl kommer annars tidigast nästa cykel, förutsatt att du får mens. :)
  • Jag är bara jag
    SecretlyMe skrev 2015-10-22 17:37:22 följande:
    Tempning garanterar ägglossning, det finns t.o.m tips om detta i fertilitetsbroschyrer :) Tempen höjs efter ägglossning tack vare att progesteronet ökar pga gulkroppen som blir vid ägglossning. Så jo, tempning funkar! :)
    Möjligen säger ja då. Jag personligen skulle tappa förståndet av att hålla på så. Antingen har man regelbunden mens och till 99% äl eller också sexar man så pass ofta att man inte missar äl ändå. Både äl-tester och tempa stressar och gör varken till eller från vad gäller att bli gravid.
  • SecretlyMe
    Emelie1988 skrev 2015-10-22 17:39:33 följande:

Va brukar temp ligga på??

Normalt har ja runt 36

Finns ingen riktlinje för alla..
  • SecretlyMe
    Jag är bara jag skrev 2015-10-22 18:01:06 följande:

Möjligen säger ja då. Jag personligen skulle tappa förståndet av att hålla på så. Antingen har man regelbunden mens och till 99% äl eller också sexar man så pass ofta att man inte missar äl ändå. Både äl-tester och tempa stressar och gör varken till eller från vad gäller att bli gravid.

Håller inte alls med :) För mig har det hjälpt jättemycket eftersom min ägglossning diffar. När man försökt så länge som vi har tappar man lusten och då är det perfekt att veta när ägglossningen infaller :) Att tempa har hjälpt många, fler än du säkert anar! Man kan även förutse om man har dåligt med progesteron när tempen inte förhöjs.

Dessutom kan man, på ett mycket billigt sätt, se om man är gravid tack vare tempen. Är tempen förhöjd efter bim är man med stor sannolikhet gravid! :)
  • Ellaria
    Jag är bara jag skrev 2015-10-22 18:01:06 följande:
    Jo, det gör det.
    You know nothing, Jon Snow
  • schober
    Emelie1988 skrev 2015-10-22 19:24:23 följande:

Är de på g då??

Är strecken lika starka har du ägglossning inom 24h, men är de inte lika starka - men nästan - så skulle jag tippa på att om du tar ett till test ikväll eller imorn så borde de vara lika starka = positivt.
    Du kan också ha missat det positiva testet men sexa ikväll och imorn så har ni gjort vad ni kan :)
  • SecretlyMe
    Emelie1988 skrev 2015-10-22 19:24:23 följande:

Är de på g då??

Båda linjerna ska vara lika starka. Då infaller äl inom 24-48h.
  • SecretlyMe
    Emelie1988 skrev 2015-10-22 19:41:56 följande:

Hur många v efter gör man grav test?

När mensen är försenad..
Svar på tråden ägglossning