• Anonym (Hjälp)

    Hjälp, jag gav min väninna benzo och hon är helt galen nu

    Jag gav min väninna av mina bensodiazepiner-piller för två timmar sedan. Jag får dessa utskrivna (stesolid) av läkare pågrund av min ångest. Hon kände sig lite nere idag så jag gav henne 5 st piller. Till detta drack vi vin medan vi pratade. Nu har hon blivit helt galen. Hon började tugga på min tv och gnugga sig själv mot väggen. Hon har plingat på grannens dörr och kissat utanför porten. Hon tar även bunkar som hon fyller med vatten och kastar på förbipasserande folk från min balkong. Jag vet inte vad jag ska göra. Hon springer runt i bh och trosor och klappar sig själv i rumpan och försöker gå ner o spagat. Jag vet inte hur jag ska få stopp på henne? Jag kan hantera benzo men jag vet inte hur man hanterar andra. Är det någon som har ett tips? Jag har försökt lugna henne med vatten, dra i henne osv. Inget funkar

  • Svar på tråden Hjälp, jag gav min väninna benzo och hon är helt galen nu
  • Frontline

    Slägga i huvudet på er båda så ni somnar..

    Denna TS var lika rolig som att se gräsmattan växa under vintertid...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (haha)

    Haha :)

    Vet inte om du är seriös eller inte men det låter ju himla festligt. Tycker att du får skylla dig själv som langar benso till små oskyldiga noviser.

    Din skyldighet inatt blir se till att hon överlever utan att ska sig själv eller någon annan eller hamnar i en fyllecell. Tänk på att kombinationen benso + alkohol i värsta fall kan leda till livsfarlig andningsdepression i sömnen (= plötslig oväntad död). Så se till att vakta henne medans hon sover också.

    Ha det så trevligt!

  • Anonym (L)
    Frontline skrev 2015-10-22 23:40:09 följande:

    Slägga i huvudet på er båda så ni somnar..

    Denna TS var lika rolig som att se gräsmattan växa under vintertid...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Exakt -_-
  • Anonym (Någontjej)
    Anton Chigurh skrev 2015-10-23 06:01:38 följande:

    Jag som har fått för mig att Stesolid är lugnande....


    Man ska ALDRIG blanda alkohol och lugnande. Min bror liknande erfarenhet när han drack alkohol och tog lugnande (på flit eftersom han är missbrukare), han blev helt galen. Så dethär kan visst stämma.
  • astegmatism
    Anton Chigurh skrev 2015-10-23 06:01:38 följande:

    Jag som har fått för mig att Stesolid är lugnande....


    Det är lugnande, men livsfarlig i kombination med alkohol
  • Anton Chigurh
    astegmatism skrev 2015-10-23 19:35:52 följande:
    Det är lugnande, men livsfarlig i kombination med alkohol
    Okej. hade ingen aning, men det är säkert korrekt.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • DulceMommy

    Haha, med tanke på att såna mediciner är lugnande och avslappnande så lär hon snarare somnat om du gett henne så hög dos + vin för någon som ej är van :D men kul historia :D

  • Anton Chigurh
    DulceMommy skrev 2015-10-24 01:58:43 följande:
    Haha, med tanke på att såna mediciner är lugnande och avslappnande så lär hon snarare somnat om du gett henne så hög dos + vin för någon som ej är van :D men kul historia :D
    Ja, fast.....vid närmare eftertanke, så är Rohypnol att räkna som benzo, och kombinera alkohol med Rohypnol, den blandningen är visst inte å leka med !!!

    "När bensodiazepiner (främst Rohypnol) kombineras med alkohol kan det leda till aggressivitet och avhämning"

    http://www.hjarnguiden.se/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=116

    (Gissar att effekten kan bli motsvarande med Stesolid).

    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Foreverlove

    Ja den här tråden är inte seriös.
    Benzo ger man för ångest inte depp.
    Och som nån skrev..man möjligen somnar och löper knappast amok.
    Tugga på tvn ..LOL!

    Tror inte du har benzo för då hade du vetat vad de används till och hur de påverkar en.
    Ja jag vet det eftersom jag själv använder stämningsutjämnande, SSRI och benzo.

    Nice try though :)

Svar på tråden Hjälp, jag gav min väninna benzo och hon är helt galen nu