• Arthur2010

Testdag och positivt

Hur har det gått för er som fått positivt på testdag? Hur vanligt är det att det blir negativt? Vågar man glädjas.

Vårt fjärde ivf försök och längtar vansinnigt efter ett syskon till vår son, 5 år?

• Svar på tråden Testdag och positivt
  • Cyanea

Klart du ska glädjas! Det är första stora steget mot att lyckas :D Stort grattis!! 

Jag har fått negativt två gånger och positivt två gånger. Tyvärr resulterade första plusset i ett tidigt missfall. 

Den gången jag fick missfall oroade jag mig konstant från det att jag fick plusset tills missfallet var bekräftat (i v. 8). Det ångrade jag efteråt. Jag ville väl känna mig förberedd på att det kunde gå åt helvete, men inte sjutton var jag mindre ledsen för det. Istället slösade jag bort flera veckor på att sörja något som ännu inte hänt, så när det väl var dags att ta tag i sorgen var jag redan helt slut. 

Ta en dag i taget. Idag är du gravid. Imorgon är en annan dag, och den tar du tag i när den kommer. 

Ett tips kan ju vara att ta ett digitalt test istället. Jag undviker de där billiga testerna just för att det kan vara förvirrande med strecken. Jag vill inte tolka hur starkt det borde vara eller om strecket syns tillräckligt, jag vill bara ha svart på vitt. 

Svar på tråden Testdag och positivt