• Zazu01

ni som fått pojkar

Har ni alltid sett pung/snopp på ultraljudsbilden genom att se på bilder nerifrån /mellan benen. Eller har någon lyckats se något "dinglande"från sidan alltså runt rumpan?

• Svar på tråden ni som fått pojkar
  • Theger

Undrar detsamma! Har jättefin video från sidan men ser inget som "hänger"ner, varken från sidan eller bak, men det kanske man inte gör??

• Blåsippan84

Beror nog på hur den ligger med benen. Vår lille pojk visade ingen snopp på ul i v 20. Bm sa att det var tur att vi ej ville veta kön då han knep ihop benen.

Men ut kom en fin litet pojke med pung och snopp

• Zazu01
    Blåsippan84 skrev 2015-10-23 14:43:49 följande:

Beror nog på hur den ligger med benen. Vår lille pojk visade ingen snopp på ul i v 20. Bm sa att det var tur att vi ej ville veta kön då han knep ihop benen.

Men ut kom en fin litet pojke med pung och snopp

Min låg med knäna indragen under sig liksom , så hon/han låg på knäna med rumpan rakt ut.
    Hur låg din i v 20 :)
  • Blåsippan84

Han låg med böjda ben kan man säga. Men ville inte flytta på dem fast bm buffade . Ville ni få reda på kön? Eller är du nyfiken nu på att försöka ta reda på det ?

• Zazu01
    Blåsippan84 skrev 2015-10-23 15:28:04 följande:

Han låg med böjda ben kan man säga. Men ville inte flytta på dem fast bm buffade . Ville ni få reda på kön? Eller är du nyfiken nu på att försöka ta reda på det ?

Ja vi ville veta. Men hon sa tillslut " vi få kalla den för hen så länge"
    Hon såg urinblåsan
  • Dockan

Nej, vi såg ingenting. Då var vi ändå på flera extra (andra hälsoskäl) UL och flera där de slog på 3D.

Vi ville heller inget veta, men var rädda att se av "misstag". Dock sa BM att det faktiskt är rätt svårt att se kön om man inte letar. Och även om man letar är det svårt. :)

• Zazu01
    Connie07 skrev 2015-10-23 15:51:43 följande:

Barnmorskan hade lätt att se att det är en pojke.

Jasså? Så hon såg det i profilen ?
  • annelielind

Jag har sett snoppen på 4 av mina 5 pojkar. Har liksom inte varit någon tvekan om saken haha. Ska ju finnas fler sätt att se det på säger dom som kan men jag vet inte de där.

• Zazu01
    annelielind skrev 2015-10-23 19:45:23 följande:

Jag har sett snoppen på 4 av mina 5 pojkar. Har liksom inte varit någon tvekan om saken haha. Ska ju finnas fler sätt att se det på säger dom som kan men jag vet inte de där.

Från sidan?
Svar på tråden ni som fått pojkar