• bf2014

hur få i sonen Kåvepenin?

Hej!
    Har fått Kåvepenin utskrivet till sonen för öroninflammation. Först fick vi dosen 10 ml morgon och kväll. Fick i honom halva dosen de två första dagarna. Tredje dagen bara på morgonen.. Idag fjärde dagen inget alls. Han spottar ut hur vi än gör. Fick då en starkare dos så vi kunde ge 5 ml per gång ist tre ggr om dagen som vi testat nu ikväll och det är tvärstopp där med. Några tips? Nu är det ju helg och ingen vc som kan hjälpa oss med ny medicin.

• Svar på tråden hur få i sonen Kåvepenin?
  • Jag är bara jag

Oh,fy jag minns den med fasa från när jag var barn! Spott och fräs och gråt. Mamma mutade med allt gott hon kunde komma på samtidigt som jag försökte svälja medicinen. Gick till slut. Sockerdricka funkade ganska bra. Vad gillar han bäst? Prova allt ni kan komma på!

• viseversa

Varför envisas läkare med att skriva ut den skiten till barn? Den smakar så jävla illa. Jag ber enbart om amimox för att jag vet att kåvepenin inte går att få mina och många andra barn. Känns som läkare skiter i det. Bara att det är att kasta pengarna i sjön för föräldrarna.

• bf2014

Han är bara 1,5 år, och dricker inte läsk men annars hade det ju varit värt att testa.

• viseversa
    viseversa skrev 2015-10-23 19:00:29 följande:

Varför envisas läkare med att skriva ut den skiten till barn? Den smakar så jävla illa. Jag ber enbart om amimox för att jag vet att kåvepenin inte går att få mina och många andra barn. Känns som läkare skiter i det. Bara att det är att kasta pengarna i sjön för föräldrarna.

Amimox är vit och smakar jordgubb. Mycket lättare att få i dom. Min äldsta dotter älskade till och med amimox och gapade stort när det var dax för det.
  • Jag är bara jag
    bf2014 skrev 2015-10-23 19:00:55 följande:
    Han är bara 1,5 år, och dricker inte läsk smile5.gif men annars hade det ju varit värt att testa.
    Nej,alltså jag sa bara att läsk funkade på mig! Han har säkert nåt annat han gillar som kan funka. Glad
  • MajaMaria79

Tyvärr har penicillin en säregen smak. Vi började med tabletter till dottern när hon var kanske 4 år eftersom hon kräkte upp flytande penicillin. Till tabletter finns det "skal" på Apoteket som man kan klä tabletterna i, skalet har en god smak och är lite geleiga så att de glider ner lätt.

Måste man ta flytande kan man prova att spruta ut medicinen långt bak i kinden så rinner den ner utan att smaka så mycket,

Lycka till!

• elyse

Har ni testat att ge i en "spruta" och sedan ge honom något att dricka direkt efteråt?

• bf2014

Ja jag förstår inte heller varför de envisas med Kåvepenin. Har hittills lagt ut 200kr på skiten som bara spottas ut. Vi har testat att blanda ut det med olika drycker, glass. Tagit i spruta, tryckt in i kinden med tvång, testat i medicinkopp, vanligt glas, sked. Gett vatten efteråt osv. De på Apoteket tipsade om att bedöva smaklökarna med något kallt före, typ kallt äpple eller glass.. Hjälpte inte. Suck

Svar på tråden hur få i sonen Kåvepenin?