• Anonym (TS)

Hur stel är du på morgonen?

Ja, berätta? Hur länge sitter det i?

Vad gör du åt det? Hjälper det?

Skalan är 1-100.

• Svar på tråden Hur stel är du på morgonen?
  • Anonym (K)

Ja. Första halvtimmen efter att jag har gått upp så är det typ 80, sedan avtar det ner mot noll under 2-3 timmar.

• Anonym (TS)
    Anonym (K) skrev 2015-10-24 12:50:42 följande:

Ja. Första halvtimmen efter att jag har gått upp så är det typ 80, sedan avtar det ner mot noll under 2-3 timmar.

Okej. Vad är din hemlighet? Rör du dig mycket/stretchar? Är du tjej eller kille?
  • HäckHäxan
    Anonym (TS) skrev 2015-10-24 12:40:04 följande:

Ja, berätta? Hur länge sitter det i?

Vad gör du åt det? Hjälper det?

Skalan är 1-100.

Oj vet inte mer stel nu än innan jag fick barn eller de första åren efter.
    Gör inget åt det då jag inte ser det som ett problem men jag borde absolut återuppta min vana att stretcha och sträcka kroppen innan jag somnar och direkt när jag vaknar. För det gjorde jag alltid förr.
  • Filiplopp

Mkt stel. Kan knappt gå.

• Anonym (TS)
    HäckHäxan skrev 2015-10-24 13:52:28 följande:

Oj vet inte mer stel nu än innan jag fick barn eller de första åren efter.

Gör inget åt det då jag inte ser det som ett problem men jag borde absolut återuppta min vana att stretcha och sträcka kroppen innan jag somnar och direkt när jag vaknar. För det gjorde jag alltid förr.

Duktigt. Jag försöker få det lika naturligt som tandborstningen. Fått in knipträning morgon och kväll:)
  • Anonym (K)
    Anonym (TS) skrev 2015-10-24 13:42:09 följande:
    Okej. Vad är din hemlighet? Rör du dig mycket/stretchar? Är du tjej eller kille?
    Kvinna, drygt 40, med fibromyalgi. Jag har inga knep utan kroppen mjukar upp sig av sig själv när jag varit uppe och rört mig en stund. Åker kollektivt till jobbet så då rör man sig automatiskt.
Svar på tråden Hur stel är du på morgonen?