• woop

ET magbesvär!

Undrar om det är nån som vet om kroppsliga funktioner kan påverka om ägget fäster eller ej. Har gjort ET idag och igår och idag är min mage jättesvullen och öm. Antagligen för jag ätit ute i tre dagar (pga resa till ivf). Har jättekänslig mage, glutenintolerans och ibs. Men såhär är den sällan, typiskt nog nu. Kan det påverka processen att min mage är som en ballong,gasig, öm och förstoppad? Att det blir oro även i livmodern när kroppen är ur funktion.

Nån som vet?!

Tänker att det är extra känsligt såhär första dagen...?

• Svar på tråden ET magbesvär!
  • Jag är bara jag

Tror jag inte påverkar alls. Än så länge ligger embryot bara och svävar runt där inne så hur skulle magen kunna påverka? Jag gick flera km. i 32-gradig värme och åt och drack väldigt märkligt dagen efter ET, men är gravid nu. Glad Ruva lugnt!

• Cyanea

I stort sett ingenting påverkar resultatet av ET, så slappna bara av :) Det är droger och vissa mediciner som kan påverka, men inget "yttre". 

• woop
    Jag är bara jag skrev 2015-10-24 14:17:01 följande:

Tror jag inte påverkar alls. Än så länge ligger embryot bara och svävar runt där inne så hur skulle magen kunna påverka? Jag gick flera km. i 32-gradig värme och åt och drack väldigt märkligt dagen efter ET, men är gravid nu. Glad Ruva lugnt!

Tack!
    Vilken klippa du är som ger snabba svar och delar med dig av egna erfarenheter!{#emotions_dlg.flower}
  • woop
    Cyanea skrev 2015-10-24 16:22:56 följande:

I stort sett ingenting påverkar resultatet av ET, så slappna bara av :) Det är droger och vissa mediciner som kan påverka, men inget "yttre". 

Är det så alltså? Det låter ju väldigt lugnande! 
    Jag har fått för mig att det är så himla viktigt hur man behandlar sin kropp precis efter ET och innan det ev fäster. Men kanske påverkar mindre än jag tror. Phu!
    Ska försöka slappna av nu. Solig
  • Jag är bara jag
    woop skrev 2015-10-25 14:55:33 följande:
    Tack!
    Vilken klippa du är som ger snabba svar och delar med dig av egna erfarenheter!{#emotions_dlg.flower}
    Gör jag så gärna! Glad 
  • Cyanea
    woop skrev 2015-10-25 14:57:35 följande:
    Är det så alltså? Det låter ju väldigt lugnande! 
    Jag har fått för mig att det är så himla viktigt hur man behandlar sin kropp precis efter ET och innan det ev fäster. Men kanske påverkar mindre än jag tror. Phu!
    Ska försöka slappna av nu. Solig
    Jag tänker själv så varje gång ;) Den gången det tog sig gjorde jag ingenting speciellt. Jag tror inte att det var det som "gjorde susen", utan menar mest att det spelar väldigt liten roll vad man gör och inte gör ;) 
  • woop
    Cyanea skrev 2015-10-25 20:54:29 följande:
    Jag tänker själv så varje gång ;) Den gången det tog sig gjorde jag ingenting speciellt. Jag tror inte att det var det som "gjorde susen", utan menar mest att det spelar väldigt liten roll vad man gör och inte gör ;) 
    Phu! Så är det nog. Önskar jag var lite mer avslappnad. Glad
Svar på tråden ET magbesvär!