• Äldre 24 Oct 15:14
    768 visningar
    1 svar
    1
    768

    För kort för en Mondial de luxe vagn?

    Ska inom en snar framtid köpa vår första barnvagn, så står i valet och kvalet med att välja vagn.


    Vi båda har fastnat för Emmaljungas vagnar. Det finns ju en drös fina. Men jag(och även killen) har fastnat lite extra för Mondial de luxen, den med större hjul. Men så är jag så orolig att den ska se stor ut till mig, då jag ligger på 1.58 i längd.


    Har vart i affär och kikat på vagnar, men såklart så hade dom ju inte den modellen inne. Jag tänker att den automatiskt blir en bit högre än med tex. vanliga ecco hjul, samt får en större look.


    Är det någon som har erfarenhet av storleksskillnad gentemot andra emmaljunga vagnar?

  • Svar på tråden För kort för en Mondial de luxe vagn?
  • Aliceo­theo
    Äldre 25 Oct 09:24
    #1

    Hej :) finns ju olika storlekar på just emmaljungas vagnar. Mondial deluxe har högst chassi.. Just mondial och duo edge har rätt stora liggdelar också. Nu har jag inte haft just deluxe men har haft mondial och jag är 172 och tycker vagnen är i perfekt höjd för mig. Kan tänka att den kanske blir lite tyngre att köra om man är kort vet ju inte till 100% men en vagn som jag vet många gillar som är lite kortare är Viking. Men det är ju stor skillnad på den och deluxe vagnen. Men sen har du city crossen som är lite mitt i mellan, den har fortfarande fasta hjul men är mindre. Men finns det ingen butik i närheten som har deluxe inne?

Svar på tråden För kort för en Mondial de luxe vagn?