• Anonym (Hjälp mig)

Får inte loss korken!!

Problem. Eller bekymmer? Man ska välja sina ord. Problem, bekymmer, knepigt iaf. Barnsäker klorinflaska! Man ska trycka mer korken och sen skruva. Men funkar inte!! Blir galen snart. Hur gör man?! Snart tar til kniven och hugger i flaskan. Hjälp mig.

• Svar på tråden Får inte loss korken!!
  • Drottningen70

Tryck och skruva samtidigt

• Drottningen70

Sen släpper du trycket ochh skruvar som vanligt...

• Anonym (Tjolahopp)

Tryck med tummen och pekfingret på vardera sidan av korken samtidigt som du skruvar, sen skruvar du av den som vanligt.

• Anonym (,,)

Barn OCH idiotsäker alltså!

• Anonym (Hjälp mig)

Tyvärr.

Verkar inte fungera. :(

Testat era anvisningar.

• Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (,,) skrev 2015-10-24 17:51:14 följande:

Barn OCH idiotsäker alltså!

Det är konstruktionsfel...!! Det går fan inte öppna den.
  • Anonym (Hjälp mig)
    Drottningen70 skrev 2015-10-24 17:42:46 följande:

Tryck och skruva samtidigt

Det måste vara fel på den...
  • Fjäril kär

kläm åt korken och tryck ner den - skruva på den samtidigt. Har du rätt tag om korken ska du sen känna att den får fäste och skruvar upp sig. 

om den bara klickar och går runt runt har du inte rätt grepp om korken.  

• Anonym (Hjälp mig)

Tyvärr funkade inte. Testat allt möjligt och allt ni skriver. Högg i den med kniv. Häller över i ny flaska:(

• Mr Obvious

Det finns olika modeller av barnsäkra korkar. På din beskrivning i trådstarten låter det som varianten man ska trycka nedåt samtidigt som man vrider. Problemet är att ju hårdare åtdragen korken är desto hårdare måsta man trycka nedåt för att det ska funka. Det är den första biten som är svårast. Ställ flaskan på golvet och tryck på korken med hela kroppstyngden medan du vrider. När den väl lossat räcker det med ett lätt tryck nedåt. Får du loss den så dra inte åt hårt när du sedan stänger den.

En annan variant som nämns i tråden är de korkar som är lite flexibla. Man måste på dem trycka med tumme och pekfinger för att korken ska bli oval så att man kommer förbi spärren. Den är inte svårare att öppna för att man dragit åt den hårt.

• Anonym (Hjälp mig)
    Mr Obvious skrev 2015-10-24 19:20:04 följande:

Det finns olika modeller av barnsäkra korkar. På din beskrivning i trådstarten låter det som varianten man ska trycka nedåt samtidigt som man vrider. Problemet är att ju hårdare åtdragen korken är desto hårdare måsta man trycka nedåt för att det ska funka. Det är den första biten som är svårast. Ställ flaskan på golvet och tryck på korken med hela kroppstyngden medan du vrider. När den väl lossat räcker det med ett lätt tryck nedåt. Får du loss den så dra inte åt hårt när du sedan stänger den.

En annan variant som nämns i tråden är de korkar som är lite flexibla. Man måste på dem trycka med tumme och pekfinger för att korken ska bli oval så att man kommer förbi spärren. Den är inte svårare att öppna för att man dragit åt den hårt.

Testat dina tips. Tack så mkt. Inget funkar. Den liksom tar stopp åt ena hållet, så jag trycker ner allt jag kan och sen lyfter uppåt och vrider. Men den går bara runt o runt och runt. Blir galen. Samma skit åt andra hållet.
  • Aniiee
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2015-10-24 19:44:28 följande:
    Testat dina tips. Tack så mkt. Inget funkar. Den liksom tar stopp åt ena hållet, så jag trycker ner allt jag kan och sen lyfter uppåt och vrider. Men den går bara runt o runt och runt. Blir galen. Samma skit åt andra hållet.
    Fast du ska ju vrida samtidigt som du trycker nedåt. 

Annars får du ta en brödkniv.....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • sportpappa
    Tryck nedåt och fortsätt trycka nedåt när du vrider.
  • Anonym (Hjälp mig)

Gör precis så! Jag är en vanlig stark tjej, går inte.

• Mr Obvious
    Du ska aldrig lyfta uppåt och vrida.
    När det tar stopp så vrider du förmodligen åt fel håll, dvs som när man stänger korken. Åt andra hållet måste man trycka ner korken ordentligt för att underdelen ska följa med. Trycker man för lite så "kuggar det över".
  • Anonym (Hjälp mig)
    Mr Obvious skrev 2015-10-24 21:13:21 följande:

Du ska aldrig lyfta uppåt och vrida.

När det tar stopp så vrider du förmodligen åt fel håll, dvs som när man stänger korken. Åt andra hållet måste man trycka ner korken ordentligt för att underdelen ska följa med. Trycker man för lite så "kuggar det över".

Jo, jag vet men när man blir desperat testar man alla sätt, även det som är fel. Gör exakt som du säger men måste vara ngt fel på flaskan. Dessutom styrketränat emellan försöken Det går inte. Men funkade ju att hugga ett hugg i flaskan... :/
  • Anonym (Hjälp mig)
    Steven01 skrev 2015-10-24 23:03:47 följande:

Jaaaa men så måste det va att det är nåt fel på flaskan......

Ja, jag har ju gjort exakt som alla rekommenderar. Ibland är det faktiskt den andres fel. Allt är inte svart eller vitt!
  • Gizmo

Hoppas att du har öppnat flaskan nu?!

Ja, de där barnsäkra korkarna är skitsvåra att öppna! 

Det finns även medicinburkar som är helt omöjliga att få upp. Brukar då använda en polygriptång & då kan man öppna den utan problem.

• Anonym (Hjälp mig)
    Gizmo skrev 2015-10-25 07:49:31 följande:

Hoppas att du har öppnat flaskan nu?!

Ja, de där barnsäkra korkarna är skitsvåra att öppna! 

Det finns även medicinburkar som är helt omöjliga att få upp. Brukar då använda en polygriptång & då kan man öppna den utan problem.

Haha oj.

Nope, korken går att snurra men går inte loss. Trycker ner korken och vrider, men inte nu heller. Jag ska snart iväg på en fika. Så två personer får testa då.
Svar på tråden Får inte loss korken!!