• Nala01

Är jag verkligen gravid?

Idag tog jag ett graviditetstest och plussade. Kunde inte tro på detta och min man sa att jag ska åka och köpa ett till och ta ett extra. Köpte Clearblue - plusset kom direkt.

Kan graviditetstest visa fel?

Vi har försökt att bli med barn sedan 5 år tillbaka men inte lyckats. 
    I början av året gjorde jag en magoperation, fick tillbaka min mens och har gått ner mer än 30kg. Mensen har inte kommit regelbundet men dock varje månad, med ca. 4-6veckors mellanrum. 
    Jag tog testet bara för att jag senast hade mens 9-12september, den brukar inte ha så långa hopp emellan och kommit allt tätare för varje månad.

Jag ska ta ett till clearbluetest imorgon bitti. 
    Är så rädd att det ska visa negativt.
    Kan man lita på testen?

• Svar på tråden Är jag verkligen gravid?
  • Jag är bara jag

Japp,du är gravid! Grattis! Glad  Och som svar på frågan: ja,gravtest kan visa positivt och det är fel, men endast vid vissa cancerformer (hos män har jag för mig) och efter man tatt ägglossningssprutor om man testar för tidigt. Inte annars.

• princess77

Helt klart gravid!!
    Mirakel sker,min son blev till naturligt efter 6 misslyckade ivf och 5 års kämpande :)
    Han är 4.5 år idag!
    Lycka till!!

• Anonym (Grattis)

Det kan aldrig visa fel om det visar positivt, för då har du den typen av hormon i urinen och det har man Bara när man är gravid! Grattis

• Nala01

Jag plussade igen! Det känns så overkligt!Plus
    Ska jag ringa barnmorskeavdelningen nu?
    Nu vill jag bara veta vilken vecka jag är i .Drömmer

• MakeitHappen
    Nala01 skrev 2015-10-25 05:20:23 följande:

Jag plussade igen! Det känns så overkligt!Plus
    Ska jag ringa barnmorskeavdelningen nu?
    Nu vill jag bara veta vilken vecka jag är i .Drömmer

Grattis!!! :D
    Ja men ring och berätta.. :)
    Med Clearblue digital veckoindikator kan man se någonlunda vilken vecka man är i.. annars får de ju säkert ta tidigt UL på dig för att fastställa vecka :)

• Nala01

Jag är i vecka 5+. Jag har dock idag haft mensliknade blödningar.
    Jag är orolig för missfall men samtidigt så vet jag att man kan få blödningar i början av graviditeten. 
    Jag har telefontid hos Barnmorskemottagningen imorgon kl. 8.40. 
    Jag ska försöka att få en tid så snabbt som möjligt bara för att veta om jag fått missfall, om inte så kolla så att allting ser bra ut. 

• mintuu

Jag hade blödning runt v,7 och blev orolig för jag har haft väldigt ont i magen också, men hon sa att man kan få de tidigt,jag tror inte det är någon fara, men det är skönt o titta så allt står rätt till! hoppas de går bra för er! Håller tummarna!

• Eleonor01
    Nala01 skrev 2015-10-25 21:37:24 följande:

Jag är i vecka 5+. Jag har dock idag haft mensliknade blödningar.
    Jag är orolig för missfall men samtidigt så vet jag att man kan få blödningar i början av graviditeten. 
    Jag har telefontid hos Barnmorskemottagningen imorgon kl. 8.40. 
    Jag ska försöka att få en tid så snabbt som möjligt bara för att veta om jag fått missfall, om inte så kolla så att allting ser bra ut. 

Story grattis! Om det är en gbp op du gjort bör du även kontakta din kirurg. Så här närma op har man oftast näringsbrist i kroppen. Det är väldigt viktigt att du äter bra mat å dina vitaminer. Ibland behöver man öka på någon tablett när det Är så närma open. Är själv opad å gravid m mitt andra efter open. Stort lycka till! Detta kommer gå jätte bra!! :)
Svar på tråden Är jag verkligen gravid?