• Bettan77

Blödning efter fet (ivf) lutinus???

Hej. Någon som fått blödning tidigt efter fet? Fått blödning dag 4 och dag 5 blöder än men ej som mens. Kande de bero på lutinus?? Någon som vet???

• Svar på tråden Blödning efter fet (ivf) lutinus???
  • Cyanea

Jag har blött vid två FET. Minns inte exakta dagen det började på, det var dock senare än du. Ena gången fick jag missfall, men andra gången var det bara irritation av Lutinus. Är i v. 27 nu :) 

För mig irriterar Lutinus slemhinnorna rätt ordentligt, så de blöder jättelätt när jag tar dem. Är det inga mängder tycker jag att du ska försöka slappna av så gott det går och intala dig att det kan vara helt normalt. Jag blödde många, många gånger det här försöket, och bevisligen mår dottern än så länge alldeles förträffligt. 

Hoppas att det slutar snart för dig. Man kan be om att få Crinone utskrivet istället, det upplevde jag som snällare. Håller tummarna för att allt är som det ska för dig :) 

• Bettan77

Tack så mkt. Känns lite bättre nu. Jag får hoppas på de bästa. Tack för ditt svar. ????

• Så vit

Jag blödde en liten blödning på dag 4 med FET med blastocyst och då var jag gravid. Så det beror kanske på hur länge ditt embryo har odlats.

• Bettan77
    Cyanea skrev 2015-10-25 21:08:02 följande:

Jag har blött vid två FET. Minns inte exakta dagen det började på, det var dock senare än du. Ena gången fick jag missfall, men andra gången var det bara irritation av Lutinus. Är i v. 27 nu :) 

För mig irriterar Lutinus slemhinnorna rätt ordentligt, så de blöder jättelätt när jag tar dem. Är det inga mängder tycker jag att du ska försöka slappna av så gott det går och intala dig att det kan vara helt normalt. Jag blödde många, många gånger det här försöket, och bevisligen mår dottern än så länge alldeles förträffligt. 

Hoppas att det slutar snart för dig. Man kan be om att få Crinone utskrivet istället, det upplevde jag som snällare. Håller tummarna för att allt är som det ska för dig :) 

Bettan77 skrev 2015-10-26 18:09:25 följande:

Tack så mkt. Känns lite bättre nu. Jag får hoppas på de bästa. Tack för ditt svar. Önskar dig Lycka till!!

• Så vit
    Bettan77 skrev 2015-10-26 19:12:34 följande:

Den är odlad 4 dagar. Men då blödde du bara lite och en dag??

Ja alltså det var som en liten mellanblödning, rosa flytning typ. Embryot fäster ju beroende på hur "gammalt" det är, så jag tänker att det mycket väl skulle kunna vara en nidblödning. Det är ju 8 dagar efter ägglossningen, i princip väl, och då skulle ju i så fall embryot ha fäst för ett par dagar sedan, om det har fäst. Jag håller tummarna! :)
Svar på tråden Blödning efter fet (ivf) lutinus???