• Äldre 25 Oct 13:14
    1068 visningar
    1 svar
    1
    1068

    ge ersättning till en 2 veckor gammal bebis?

    Jag har ersättning hemma och flaskor för nyfödda och allting är väl egentligen redan klappat och klart, jag har nog innerst inne redan bestämt mig hur jag vill göra men jag vill gärna rådfråga ändå utifall att.

    Lite fakta om amningen för mig;
    Ungefär en kvart efter min son kom ut och lades på mitt bröst så sa barnmorskan, börja försöka att amma redan nu. Så jag la honom mot mitt bröst, han hittade bröstet på en gång, tog ett perfekt tag om bröstet och sög och allting bara gled på en räkmacka, det funkade rent automatiskt (är såklart överlycklig för det)
    Så i två veckors tid exakt idag har jag suttit 24/7 och ammat min son, såfort han vill till bröstet så låter jag honom och han får ligga där tills han själv släpper och får oftast sova på mig också då han blir lugn av min närhet.
    Men jag känner lite sådär att jag börjar klättra på väggarna snart, jag kommer inte ifrån soffan knappt ens för att göra mat till mig själv eller hämta vatten utan att han skriker och då måste jag "amma om" honom när jag kommer tillbaka, och  det tar ju sin goda tid.. jag sitter dygnet runt i soffan med lillgrabben och ammar och ammar.

    Så till det jag behöver rådfrågning om;
    Idag ska jag och lillgrabben åka till min pappa, och det är minst en och en halvtimmes bilfärd dit och jag är orolig att han ska bli tvärhungrig i bilen på vägen dit eftersom han inte blir mätt länge på modersmjölken, så jag funderar att ge honom ersättning precis innan jag åker så han verkligen blir mätt och så jag orkar lite mer psykiskt också (glad mamma=glad bebis).. Jag tänker absolut inte sluta amma, utan jag vill mer veta om det är okej att ge ersättning bara nång gång vid nödfall, och om det är nåt speciellt som kan hända som jag behöver tänka på?

  • Svar på tråden ge ersättning till en 2 veckor gammal bebis?
  • Äldre 28 Oct 13:37
    #1

    Hur gick bilresan?

Svar på tråden ge ersättning till en 2 veckor gammal bebis?