• Anonym ("Lättantändlig")

Får stånd extremt lätt, normalt?

Hej

jag är en kille i 25-årsåldern som blir hård extremt lätt. Det är i.o.f.s. inget jättestort problem men det är lite jobbigt när man knappt kan stå nära en attraktiv tjej utan att känna hur det styvnar därnere, då måste jag ju anstränga mig för att hålla mig undan så att hon inte råkar upptäcka mitt tillstånd och så blir det lite genant hursomhelst.
    Det behövs väldigt lite alltså, det räcker med att stå nära, ha ytterst lite kroppskontakt. För att inte tala om hur det går om jag kramar en tjej. Nu är min undran: är detta normalt för en kille i min ålder? Sm tonåring så känns det lite mer naturligt eftersom massa hormoner är i omlopp, men nu?? Än så har ingen tjej "avslöjat" mig, men om det händer så skulle det kännas väldigt pinsamt. Vad tycker ni tjejer om sånt?

• Svar på tråden Får stånd extremt lätt, normalt?
  • Anonym (onormalt)

Jag tycker inte det är normalt när du är så gammal som 25 år.....

har du ingen sexuell erfarenhet så kanske man kan ha förståelse.

Du kanske till och med är oskuld?

Anonym (onormalt) skrev 2015-10-25 18:05:11 följande:

Jag tycker inte det är normalt när du är så gammal som 25 år.....

har du ingen sexuell erfarenhet så kanske man kan ha förståelse.

Du kanske till och med är oskuld?

Jag är oskuld, det stämmer, men varför får det dessa konsekvenser? Jag dramatiserar inte över oskulden och har egentligen ett ganska avspänt förhållande till sex. Jag är verkligen inte desperat eller nåt alltså...
  • Anonym (onormalt)
    Anonym ("Lättantändlig") skrev 2015-10-25 18:14:13 följande:
    Jag är oskuld, det stämmer, men varför får det dessa konsekvenser? Jag dramatiserar inte över oskulden och har egentligen ett ganska avspänt förhållande till sex. Jag är verkligen inte desperat eller nåt alltså...
    Då förstår jag. Detta kommer bli bättre när du har ett sexliv

Jag lovar!
    Anonym (onormalt) skrev 2015-10-25 18:25:56 följande:
    Då förstår jag. Detta kommer bli bättre när du har ett sexliv

Jag lovar!
    Sexliv har jag redan, men jag antar att du syftar på tvåsamhetlighet Flört
    Men alltså, varifrån kommer dessa "reaktioner"? Varför blir det så för att man är oskuld? Har du nån trevlig teori?
  • Anonym (På)

Det är normalt jag är 45 och det står på mig fortfarande när jag kramar eller dansar tryckare,o jag går massor av sex.

• Anonym (hm)
    Anonym ("Lättantändlig") skrev 2015-10-25 18:30:04 följande:
    Sexliv har jag redan, men jag antar att du syftar på tvåsamhetlighet Flört
    Men alltså, varifrån kommer dessa "reaktioner"? Varför blir det så för att man är oskuld? Har du nån trevlig teori?
    Men det är antagligen så att du tänker mycket på sex och attraheras lätt sexuellt av tjejer... när jag var sexuellt oerfaren reagerade jag också jättesnabbt på fysisk närhet med andra (jag är tjej). Nu krävs det lite mer för att jag ska gå igång...

Hur som, du får väl klä dig i riktigt tajta underkläder som håller utrustningen på plats någorlunda, och så kan det väl inte vara nån riktig utmaning att hålla dig på så pass långt fysiskt avstånd att ingen ska känna av ditt stånd. Om det inte är så att du går ut och dansar mycket, t ex. Kramas med tjejer kan du väl inte vara tvungen att göra särskilt ofta?
    Anonym (hm) skrev 2015-10-25 18:54:46 följande:
    Men det är antagligen så att du tänker mycket på sex och attraheras lätt sexuellt av tjejer... när jag var sexuellt oerfaren reagerade jag också jättesnabbt på fysisk närhet med andra (jag är tjej). Nu krävs det lite mer för att jag ska gå igång...

Hur som, du får väl klä dig i riktigt tajta underkläder som håller utrustningen på plats någorlunda, och så kan det väl inte vara nån riktig utmaning att hålla dig på så pass långt fysiskt avstånd att ingen ska känna av ditt stånd. Om det inte är så att du går ut och dansar mycket, t ex. Kramas med tjejer kan du väl inte vara tvungen att göra särskilt ofta?
    Nja, jag har sexuellt intresse och onanerar en del men det styr inte hela min tankevärld direkt, det är därför jag är lite förbryllad över att jag går igång så väldigt lätt. Men det kanske är nån omedveten process.
    Nej, jag är inte tvungen att kramas superofta och som jag skrev så är inte detta ett jätteproblem, men det är lite jobbigt när det väl händer och jag vill inte riskera att uppfattas som suspekt. Om du exempelvis skulle komma nära en killkompis och råka känna hans "hårdhet", vad skulle du tänka om honom?
  • Anonym (Y)

Jag är 32 och får stånd lika lätt. Räcker att en kvinna rör vid mig för att den ska resa sig. Men jag är också oskuld så det kanske förklarar varför jag får det så lätt. Kan vara besvärligt på stranden då jag lätt får praktstånd om jag ser en attraktiv kvinna gå förbi i en bikini.

• Anonym (hm)
    Anonym ("Lättantändlig") skrev 2015-10-25 20:15:41 följande:
    Nja, jag har sexuellt intresse och onanerar en del men det styr inte hela min tankevärld direkt, det är därför jag är lite förbryllad över att jag går igång så väldigt lätt. Men det kanske är nån omedveten process.
    Nej, jag är inte tvungen att kramas superofta och som jag skrev så är inte detta ett jätteproblem, men det är lite jobbigt när det väl händer och jag vill inte riskera att uppfattas som suspekt. Om du exempelvis skulle komma nära en killkompis och råka känna hans "hårdhet", vad skulle du tänka om honom?
    En kompiskram för mig är bara ett snabbt tryck, ingen innerlig och utdragen omfamning, och inte hela kroppar som trycks mot varandra. Jag skulle aldrig komma så nära en killkompis så att jag råkar känna hans stånd ("hårdhet" känner man bara i kiosklitteraturen ). Så håll du bara lite sund distans så kommer ingen att tycka att du är suspekt (och risken att du får stånd är antagligen mindre vid den typen av kram som jag beskriver, än den du föreställer dig).
  • Anonym (25)

Jag är 25år nu men jag känner igen mig i detta för några år sen när jag var oskuld också, räckte med en kram från den där söta tjejen så blev den hård direkt!. I dag kan jag kramas eller hålla om någon i sängen eller om en tjej vill sitta i knä så är det inga problem. De var omöjligt innan!

Detta är kanske konstigt men min barndomstjejkompisar eller vänners flickvänner är oftast helt avsexualiserade för mig.. Dem är som systrar. Vi badar eller festar så kan det bli naket från både killar och tjejer och ingen verkar bry sig vad jag kan se och inga killar blir ju hårda då. Hjärnan kanske har svalnat med det där sex tänket (som man kanske tänker omedvetet) så man kan skilja på att nu ska vi bada och inte ha sex! och då blir man inte "redo" för sex heller. Lika som en kram tex. Detta problem kanske försvinner efter man har haft sex några gånger. Jag vet ju inte hur allt detta fungerar men jag vet att det blev stor skillnad för mig i alla fall och det är väldigt skönt att slippa problemet nu.

Jag tror de hela är en sak som kommer försvinna och jag tycker inte du eller någon annan är onormal med detta problem. Du kan säkert dina knep vid det här laget för att dölja och slippa bli upptäckt. Jag hade ofta mobil och plånbok i framfickorna så det fanns gott om hårda grejer fram i jeansenFlört om någon skulle känna något där nere (tex vid en kram) så fanns det ju saker där nere som de kunde varit.. och med rätt kalsonger och byxor så syns det inte alls med en snabb justering om man inte skulle ha en xxl storlek där nere då:)

"liten" ps också, Kramas kan man göra också utan någon kontakt där nere de har jag sett till många gånger tidigare:p Och om du skulle vara orolig med detta problem med en tjej som du skulle vara på g med och vara nära till sex så blev problemet plötsligt inget problem längre och de var bara uppskattat från tjejen i mitt fall!:) och sen veckor efter det kramas man lite och  "åh du hård redan" säger hon, och jag säger "nja det är min plånbok" och så tar jag upp plånboken ur fickan och visar den (och jag var inte hård) och så försvann det problemet! Sen var det ju en annan sak att försöka rädda myset efter att jag gjorde så xD men de gick bra!:)

• Anonym (Original Gangster OG)
    Anonym ("Lättantändlig") skrev 2015-10-25 18:14:13 följande:

Jag är 24 år och blir jätte lätt hård. Men om jag går förbi en söt tjej så börjar jag bli ledsen för att varför har jag inte en sådan gullig tjej jag online dejtar så det kommer nog en gullig flicka imot på nätet en dag men joo tillbaka til ståndet, man är ju olika jätte lätt får vissa stånd vissa får inte så lätt det är normalt samma med längden varför är du 180cm och jag 165cm är det nåt fel på mig när jag är bara 165cm t.ex. samma sak med snoppen också eller kåtheten
  • Anonym (WTF??)
    Anonym (Original Gangster OG) skrev 2018-05-03 22:04:10 följande:
    Jag är 24 år och blir jätte lätt hård. Men om jag går förbi en söt tjej så börjar jag bli ledsen för att varför har jag inte en sådan gullig tjej jag online dejtar så det kommer nog en gullig flicka imot på nätet en dag men joo tillbaka til ståndet, man är ju olika jätte lätt får vissa stånd vissa får inte så lätt det är normalt samma med längden varför är du 180cm och jag 165cm är det nåt fel på mig när jag är bara 165cm t.ex. samma sak med snoppen också eller kåtheten
    Lär dig sätta punkt och börja ny mening. 
    Du blir jävligt obegriplig på det här viset - svenska är inte så svårt egentligen...
    Anonym (WTF??) skrev 2018-05-03 22:10:45 följande:

Du blir jävligt obegriplig på det här viset - svenska är inte så svårt egentligen...

Joo tack jag ska minnas det :)

Joo tack jag ska minnas det :)

Nej svenska är inte så svårt men jag orkade inte sätta punkter men jag vet i nästa meddelande ska jag lägga punkter tack för svaret
Svar på tråden Får stånd extremt lätt, normalt?