Jag tror min katt är dräktig
Hej. Min ena honkatt slutade löpa för ca 3-4 dagar sedan. Jag och min kille tror att hon har parat sig under löpningen, då jag har haft lite koll på hennes tissar eftersom jag har läst att de blir rosa om en katt är dräktig. Nu ikväll när jag kollade så var dom mörkare än vad de har varit de andra dagarna. De andra dagarna var dom nästan vita och nu är dom liksom, inte knallrosa men betydligt mörkare än normalt. Borde man anta att hon är dräktig?
Är ultraljud något man måste göra på en dräktig katt eller är det ens eget val? Och vad kostar ett ultraljud hos veterinär? Då jag är arbetslös just nu så har vi inte värsta inkomsten och därför känns de bäst om man inte behöver uppsöka en veterinär då det oftast kostar multum. Men självklart ser jag alltid till kattens bästa och skulle de vara så att något händer som är akut eller katten inte mår bra av, så söker jag givetvis mig till en veterinär. Jag är ingen sån människa som inte bryr mig.
Jag skulle tippa på att det var 6-8 dagar sedan som hon haft chans att para sig, då vi hade henne ute ett tag för att hon skrek så mycket här hemma. Vi är glada att hon ska få kattungar, men hur ska man räkna om det är så att hon skulle va dräktig eftersom jag inte vet exakta datumet?