• Jul222

Klädsel vid julbord

Ska på julbord med jobbet och jag har absolut ingen koll på vad man ska ha på sig så jag undrar om några här kan ge lite tips. Vad för typ utav byxor? Vanliga jeans? Svarta jeans? Jag är kille på 20 år och majoriteten på jobbet är unga också :)

Tack på förhand! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-26 02:52
    test

Hade tänkt att ha någon skjorta. Men vad för typ utav skjorta och färg ska man ha? :D
  • Svar på tråden Klädsel vid julbord
  • Eleonor01

Tycker det helt beror på vart ni ska. Om det är något finare ställe så kostymbyxor skjorta å slips. Annars finkar det m jeans skjorta å slips. Tycker att man respekterar sin arbetsgivare genom att klä upp sig även m snygga skor. Färg på skjortan spelar mindre roll så länge slipsen matchar. Personligen tycker jag att det är snyggt m rött till julen. Antingen slipsen eller skjortan. Alternativt två olika sorters rött som givetvis matchar varann.

Önskar dig en trevlig fest

• sextiotalist

Det går inte att svara så där enkelt.

Men på mitt jobb (blandade åldrar och till vardags är det jeans som gäller) så brukar männen ha kostym och vi kvinnor klänning.

• Gilraen

Hur klär ni er till vardags på jobbet? Snäppet finare än det kan vara en bra tumregel. På mitt jobb är det kostym med slips till vardags, så att komma i mindre på julbordet vore knas. I ditt fall låter det som att snygga jeans, skjorta och kavaj kanske är en bra start om du tror att full kostym är för uppklätt.

• Fjäril kär

Det beror helt på vart ni ska och vilken tid? 

Jullunch ?  Ni kanske ska tillbaka och jobba sen?  Då funkar den ordinarie klädseln du har till vardags. Var hel och ren och välkammad.

Julbord på kvällen med lång sittning, snaps och ni äter på ett bättre ställe?  Då rekommenderar jag att du har kostymbyxor och skjorta o slips. 

• K Kalle
    Jul222 skrev 2015-10-26 02:51:54 följande:

Ska på julbord med jobbet och jag har absolut ingen koll på vad man ska ha på sig så jag undrar om några här kan ge lite tips. Vad för typ utav byxor? Vanliga jeans? Svarta jeans? Jag är kille på 20 år och majoriteten på jobbet är unga också :)

Tack på förhand! <3

test

Hade tänkt att ha någon skjorta. Men vad för typ utav skjorta och färg ska man ha? :D
    Jag hade haft ett par svarta jeans, svarta jeans är fortfarande jeans men lite snyggare än blå, och röd tröja eftersom det är julbord och jag har en röd tröja och är frusen av mig.
Svar på tråden Klädsel vid julbord