• Anonym (x)
    Äldre 26 Oct 08:31
    1381 visningar
    15 svar
    15
    1381

Snyggare tjejer i storstäder jämfört med landsbygden?

Snyggare tjejer i storstäder jämfört med landsbygden? Är det snyggare tjejer i Stockholm/Göteborg jämfört med till exempel Sundsvall, Skellefteå, Gävle osv? Eller är det ingen skillnad alls? Om det är någon skillnad utseendemässigt, vad beror det på isf? Varför är det snyggare tjejer på ena stället och inte det andra? Om vi kollar på 10.000 tjejer i landsbygden och 10.000 tjejer i Stockholm/Göteborg, är det någon skillnad utseendemässigt?

Teorier?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snyggare tjejer i storstäder jämfört med landsbygden?
  • Äldre 26 Oct 08:33

Göteborg är ju landet.

• Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 26 Oct 10:03

GoGoGo Rösta

• Anonym (Ingen skilln­ad..)
    Äldre 26 Oct 10:07

Jag man ser snygga tjejer överallt, oavsett om det är i storstan eller på "vischan". Däremot tenderar tjejer från storstan (S-holm, Gbg m.m.) att vara med diviga och kräsna överlag.

• Äldre 26 Oct 11:12
    +1

Alltså, det finns ju FLER tjejer i tätbefolkade områden, och du SPANAR ju knappast efter "fula" tjejer, så även om procenten är densamma så märker du det knappast. 

Låt oss säga att typ 10% av tjejer är snygga - på krogen på landet är det 10 tjejer - varav EN är snygg. Du rullar med ögonen över bristen på skönhet.

På festen i Stockholm är det säg 300 tjejer - du ser 30 snygga och spenderar resten av kvällen åt att lura på vem - och HUR - du ska få till ett knull med. Alltså ignorerar du de 270 "fula" tjejerna, för att du har fullt upp med ett överskott av snygga att manövrera och försöka få i säng.

På det så är ju inte alla som inte är supersnygga downright fula - många ser helt medelmåttiga ut.

Sen är det väl lite så, gissar jag, att 

1.) Folk i städer klär och sminkar upp sig mer. Känns troligen viktigare att göra det om man ska kunna sticka ut i ett rum med 500 pers, än om man är den enda tjejen på lokala pizzerian liksom...

2.) Oattraktiva människor premieras inte, och kan oftare stanna hemma för de blir ju bara otrevligt bemötta ändåså.

3.) Städer är lämpligare för att bli "upptäckt" - barn som är vackra får ofta höra att de är bäst på fan ALLT - så det är oftare de som sticker till staden för att BLI något. 

Lite teorier bara, jag kan naturligtvis ha fel. 

• Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 09:23

ojk

• Anonym (Göran­.)
    Tue 21 Nov 00:05

Jag tycker om tjejer från landsbygden. Är själv uppvuxen på landsbygden och bor kvar där. 

livet och det vardagliga lunkar på lite långsamt. Lagom småtrist och inte så mycket förändras. 

man säger hej och småpratar lite. Man ?känner? varandra.

det är som bomull för själen. Lugnt stilla och tyst. 

tjejerna är rejäla och uppskattar snälla trevliga lite småtrista killar som också är stabila man uppskattar det lilla och trygga. 

tjejer som inte är rädda för lite smuts och trädgårdsarbete. Som går ut med hunden i skogen i jeans och täckjacka och kastar pinnar och bollar hunden utan att vara rädd för insekter och småkryp. tjejer som följer med till återvinningscentralen och tömmer släpet med skräp och avfall. 

Vardagligt snygga och händiga. Som uppskattar en hemmakväll istället för ett dyrt restaurangbesök. 

det är en riktig kvinna. 

• Anonym (Lisa)
    Tue 21 Nov 00:33
    +1

Bor själv i Stockholm, men har landställe i Sörmland och har rest runt mycket i hela Svedala..

Jag tycker att man kan se flera snygga i Stockholm-både män o kvinnor, MEN det tror jag mest beror på att det är såååå himla många fler man ser i Stockholm (eller andra större städer)  än vad man ser på en mindre ort...

Dessutom så fixar man oftast till sig och klär upp sig mera (åtm vi kvinnor) om man ska gå på tex en restaurang eller bar i Stkh, jämfört med en pub på "byn" eller liknande..

• Anonym (Lisa)
    Tue 21 Nov 00:43
    +1
    Anonym (Göran.) skrev 2023-11-21 00:05:34 följande:

Jag tycker om tjejer från landsbygden. Är själv uppvuxen på landsbygden och bor kvar där. 

livet och det vardagliga lunkar på lite långsamt. Lagom småtrist och inte så mycket förändras. 

man säger hej och småpratar lite. Man ?känner? varandra.

det är som bomull för själen. Lugnt stilla och tyst. 

tjejerna är rejäla och uppskattar snälla trevliga lite småtrista killar som också är stabila man uppskattar det lilla och trygga. 

tjejer som inte är rädda för lite smuts och trädgårdsarbete. Som går ut med hunden i skogen i jeans och täckjacka och kastar pinnar och bollar hunden utan att vara rädd för insekter och småkryp. tjejer som följer med till återvinningscentralen och tömmer släpet med skräp och avfall. 

Vardagligt snygga och händiga. Som uppskattar en hemmakväll istället för ett dyrt restaurangbesök. 

det är en riktig kvinna. 

Tror du på allvar att det bara finns såna tjejer som du beskriver på landsbygden, men inte i tex Stockholm?

Då har du väldigt förutfattade meningar om tjejer/kvinnor..överlag!

Jag bor i Stockholm, är inte rädd för smuts, vi bor i hus, har egna hundar och jag sköter huset, tomten och hundarna..Sen ligger ju huset precis brevid skogen också..vilket innebär skogspromenader, osv..

Tror du att alla som bor i storstäder bor i något jäkla slott eller?.
  • Anonym (snygg­a söker sig bort)
    Tue 21 Nov 01:47
    -1 +2

Jag har bott i Stockholm senaste 25 åren, men är född i mindre stad där jag har vänner och familj och ofta besöker. Jag skulle helst klart säga att människor överlag är snyggare i storstäder, mest sannolikt pga att ambitiösa lyckade människor med bra gener bosätter sig i storstäder och när de sedan ynglar av sig med andra med lika bra gener och utseenden, föds det nästan enbart väldigt estetiska och snygga barn.

Jag ser tydligt bara senaste 10-15 åren vissa särdrag i barns utseenden som är en direkt produkt av dessa perfekta gener som jag associerar väldigt mycket med Stockholm. Som exempel har en stor majoritet av barn och tonåringar väldigt proportionerade ansiktsdrag, raka näsor, stora ögon och munnar, speciella hårfästen, oftast raka och ganska låga med väldigt tjockt hår i kombination med långa ben och bra fysik. Väldigt lätt att urskilja dessa specifika drag bortsett från trendiga kvalitetskläder och framträdande stilmedvetenhet.

Om ett par generationer kommer sannolikt majoriteten av alla Stockholmare se väldigt klassiskt bra ut och mer och mer likna de typiska AI-idealen som man se överallt på nätet.

• Anonym (Lisa)
    Tue 21 Nov 02:16
    -1
    Anonym (snygga söker sig bort) skrev 2023-11-21 01:47:23 följande:

Jag har bott i Stockholm senaste 25 åren, men är född i mindre stad där jag har vänner och familj och ofta besöker. Jag skulle helst klart säga att människor överlag är snyggare i storstäder, mest sannolikt pga att ambitiösa lyckade människor med bra gener bosätter sig i storstäder och när de sedan ynglar av sig med andra med lika bra gener och utseenden, föds det nästan enbart väldigt estetiska och snygga barn.

Jag ser tydligt bara senaste 10-15 åren vissa särdrag i barns utseenden som är en direkt produkt av dessa perfekta gener som jag associerar väldigt mycket med Stockholm. Som exempel har en stor majoritet av barn och tonåringar väldigt proportionerade ansiktsdrag, raka näsor, stora ögon och munnar, speciella hårfästen, oftast raka och ganska låga med väldigt tjockt hår i kombination med långa ben och bra fysik. Väldigt lätt att urskilja dessa specifika drag bortsett från trendiga kvalitetskläder och framträdande stilmedvetenhet.

Om ett par generationer kommer sannolikt majoriteten av alla Stockholmare se väldigt klassiskt bra ut och mer och mer likna de typiska AI-idealen som man se överallt på nätet.

Ja nu när du skriver det så...kan det mycket väl stämma..

Dom yngre blir bara snyggare och snyggare (på ett mer estetiskt sett eller vad man ska säga) men det behöver inte nödvändigt betyda att dom blir sötare och sötare..

Och ja folk kommer säkert snart se ut som en AI-docka - med perfekt kropp osv..Det skulle inte förvåna mig ett dugg! 😄....
  • Anonym (snygg­a söker sig bort)
    Tue 21 Nov 02:42
    Anonym (Lisa) skrev 2023-11-21 02:16:13 följande:
    Ja nu när du skriver det så...kan det mycket väl stämma..

Dom yngre blir bara snyggare och snyggare (på ett mer estetiskt sett eller vad man ska säga) men det behöver inte nödvändigt betyda att dom blir sötare och sötare..

Och ja folk kommer säkert snart se ut som en AI-docka - med perfekt kropp osv..Det skulle inte förvåna mig ett dugg! 😄....
    En annan sak som kan påverkar i denna riktning är ett lands ekonomi och välfärd,  där man nu pga de extremt stora ekonomiska skillnaderna och ojämnlikheten mellan hög och lågutbildade ser att det föds betydligt färre barn bland de fattiga.

Det är kvinnor med högst utbildning och ekonomi som nu föder flest barn ofta 3-4 st och då blir det ju än fler lyckade människor med starka gener också dåkoncentrerade till städerna där de välbetalda och utvecklande jobben finns.

Håller med om de yngre som får mer modelllika utseenden för varje år, men som du säger är inte detta lika med söt, attraktiv eller sexig, även om det signalerar status och ideal estetik. Tänk grekerna med sina idealkroppar och väldefinerade drag.
  • Anonym (Lande­t)
    Tue 21 Nov 02:44
    Anonym (x) skrev 2015-10-26 08:31:24 följande:
    Snyggare tjejer i storstäder jämfört med landsbygden? Är det snyggare tjejer i Stockholm/Göteborg jämfört med till exempel Sundsvall, Skellefteå, Gävle osv? Eller är det ingen skillnad alls? Om det är någon skillnad utseendemässigt, vad beror det på isf? Varför är det snyggare tjejer på ena stället och inte det andra? Om vi kollar på 10.000 tjejer i landsbygden och 10.000 tjejer i Stockholm/Göteborg, är det någon skillnad utseendemässigt?

Teorier?
    Jag har bott både på landet och i storstan. Tjejerna på landet har mycket bättre värderingar. De är mer traditionella över lag. Utseendemässigt är det ingen större skillnad men de tenderar att alltid vara uppklädda och sminkade i storstan. 
  • Anonym (Elmer­)
    Tue 21 Nov 06:42

Jag tror det finns fler tjejer i storstaden.

• Anonym (...)
    Tue 21 Nov 08:35

Storstadstjejer klär sig bättre utseendet höjs 
    Lansbyggds tjejer klär sig som luffare och åker raggarbil, dricker sig redlösa och har inget hyfs 

• Anonym (M)
    Tue 21 Nov 09:45
    Anonym (x) skrev 2015-10-26 08:31:24 följande:

Teorier?
    Genetiken är ju inte beroende av var i landet man bor. Möjligtvis att norrländska tjejer är lite kvinnligare de har inte lika manliga grova drag som de i södra delen av landet. Däremot skiljer sig stilen mycket mellan stad och landsbygd. På landsbygden har unga kvinnor exakt likadana kläder och det som råkar gå i mode just då. De har alltså ingen egen stil. De som är 20+ har mycket slappa sportkläder. I städerna har alla kvinnor en mer sofistikerad modestil eller en helt egen hippiestil vänsterstil.
Svar på tråden Snyggare tjejer i storstäder jämfört med landsbygden?