• Malla01

Julklappstips

Det är ju en bit  kvar till julen men det börjar bli dags att inhandla julklappar. Tänkte starta en tråd där vi kan dela med oss av julklappstips då detta kan vara lite trixigt. Speciellt till lite större barn.
    Själv har jag inte köpt en enda julklapp än.. Tankarna går i alla fall så att dottern 6 år ska få något annat än leksaker, skrivbord kanske? Pojken på 17 är det nog pengar som gäller och minstingen på 2 månader kanske en hoppgunga. Övriga släkten har jag ingen aning om. Pojkarna mellan 7 och 14 är nog knepigast..
    Vad har ni för ideer att dela med er av?

• Svar på tråden Julklappstips
  • KCL

Vi har inte börjat handla julklappar än men har börjat fundera på vad.

Dottern, 10 år: Bok, prenumeration på Kamratposten, notställ, pyssel

Sonen, 5 år: Lego, experimentlåda, bok

Sonen, 2 år: Nattlampa, duplo, förvaring till hans småbilar, bok

Mina barn älskar att läsa, pyssla och bygga med lego så det blir troligtvis mest sådant. 

• Yngla
    KCL skrev 2015-10-26 12:03:06 följande:

Vi har inte börjat handla julklappar än men har börjat fundera på vad.

Dottern, 10 år: Bok, prenumeration på Kamratposten, notställ, pyssel

Sonen, 5 år: Lego, experimentlåda, bok

Sonen, 2 år: Nattlampa, duplo, förvaring till hans småbilar, bok

Mina barn älskar att läsa, pyssla och bygga med lego så det blir troligtvis mest sådant. 

Åh! Experimentlåda den idén snor jag!
  • HepaticaNobilis

Min åttaåring önskar sig starwars lego så det är enkelt i år:) De skepp han önskar sig är ganska dyra 700-1300;- så det blir bara ett från oss och ett från tomten sen får han nog lite mindre saker som han gillar, typ nya färgpennor, klistermärken, kulor, kanske en schysst tröja eller bok. Det blir nog sällskapsspelet "Vem där?" också.

Vad brukar ni läggav på julklappar? Vi har bara ett barn (och väntar ett) och även om vi har stora familjer runt om köper vi inte julklappar till alla. Det är vi alldeles för många för;) Vi brukar lägga ungefär 1500-2000;- till födelsedag/jul.

Svar på tråden Julklappstips