• Anonym (37år)
    Äldre 26 Oct 11:09
    1698 visningar
    1 svar
    1
    1698

    gravid el i förklimakteriet?

    Hej!
    Min senaste menscykel såg ut såhär: Vid tiden för ägglossning fick jag blodblandade flytningar i ca en vecka vilket jag inte brukar ha, ibland får jag lite blodblandad flytning i max 2 dagar och jag brukar ha ganska ond ägglossningsvärk men det varierar. Jag har har kopparspiral som jag haft i nästan 4 år vid den här tiden. Tre dagar (fredag) innan beräknad mens får jag grym värk som vid ägglossning på kvällen, svullnar upp och jag måste ta tabletter och ett varmt bad. Nästa dag är det borta, lite lätt ömhet i magen bara. När jag vid ägglossning i vanliga fall får ägglossningsvärk brukar den sitta i en vecka ungefär och sakteliga avta. På måndagen på beräknad dag för mens har jag tid för att ta ut min kopparspiral och tänker prova något annat preventivmedel då jag bl a ledsnat på denna ägglossningsvärk som kopparspiralen verkar ge mig. Barnmorskan tar ut spiralen utan problem och jag får recept på P-ring som jag tänkte prova. Tänkte sätta i den på mensens första dag som alltså skulle varit samma dag, Ingen mens i sikte än och jag är nu 7 dagar över tiden!!?? Testade med ett gammalt gravtest på tisdagen och det var negativt, dock gick testet ut 2013 om det har betydelse.
    Känner mig konstig och obalanserad i kroppen och har lite smått illamående samt molande värk till och från men detta kan ju bero på oron. 
    Om jag var gravid när jag var och tog ut spiralen, skulle inte barnmorskan kunna se det på livmodern/tappen? Kan det varit så att ägglossningen skedde på fredagen istället då jag hade som ägglossningsvärk? Isf dröjer det ju ca en vecka till innan mensen kommer. 
    Mensen har varit sen förr, kanske max en vecka så det kan ju vara fallet igen. Kan detta isf bero på något preklimakterium? Är 37 år gammal. Om jag i detta fall inte är lika fertil längre så kanske det är dumt att börja med hormonellt P-medel? 

    Hälsningar Sara

  • Svar på tråden gravid el i förklimakteriet?
  • Äldre 28 Oct 13:39
    #1

    Hej! En tidig graviditet ses/känns inte. Det är helt normalt att mensen är oregelbunden någon gång årligen utan att det är något fel. 37 år tycker jag låter väldigt tidigt för klimakterium. Jag tycker att du ska ta ett nytt test.

    lycka till

Svar på tråden gravid el i förklimakteriet?