Sömnlöshet, vad ska jag göra?
Nu ligger jag här igen.. Vaken.. Efter 4 nätters arbete.
Jag är så ledsen, arg, trött på att jag inte kan sova längre. Jag är 23 år och har aldrig haft sömnproblem under hela mitt liv, tills nu och jag håller på att gå sönder psykiskt. Känslorna är hemska.
Jag jobbar som timvikarie inom vården. Det är bråk om passen vilket gör att jag alltid har min telefon på för att aldrig missa ett sms eller samtal ifrån jobbet. Jag jobbar 21-07, oftast 5 dagar i veckan, aldrig mindre än 4. Jobbar jag endast 4 nätter en vecka får jag ångest och lägger alltid till 6 nätter veckan där på. I början hade jag inga problem med att sova på dagen, jag däcka fort jag kom hem. Men nu kan jag inte sova alls längre, är så trött och utmattad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Och om jag somnar sover jag max 1 timme för att sedan vakna och inte kunna somna om igen, vad är problemet jag är ju trött!?
Det spelar ingen roll om jag jobbat eller varit ledig längre, kan inte sova. Jag blir så arg, ledsen och besviken för att jag inte klarar av att prestera som jag vill, är stressad för att inte få tillräckligt med jobb så att inte ekonomin ska gå ihop.
Jag har testar allt. Musik, tv, tyst, mörkt, ljust. Häromdagen drack jag alkohol för att jag var så trött på allt, vart små berusad. Somnade och vakna efter 1 timme?
De gångerna jag somnat vaknar jag i ren panik av kallsvettningar, allt är blött, täcke, madrass rubbet. Har världens mardrömmar, och kommer aldrig i djupsömn. Jag är så trött mentalt att jag inte vet vad som är verklighet eller drömmar ibland. Jag orkar inte känna såhär, vad kan jag göra?