• Anonym (världsmedborgare)

Sjuka krav och svenskar hade inte accepterat att bli behandlade så.

Nu har det blossat upp diskussioner igen över de "bortskämda" flyktingarna som vägrar kliva av bussen efter att ha blivit förflyttade från en stad och istället blivit skjutsade till en liten håla i skogen.

Handen på hjärtat kära Svensson; Hade du själv accepterat att bli tvångsförflyttad från där du bor till något som är raka motsatsen till hur du har det idag?

Jag vet många som är arbetslösa, människor som lever på soc osv men inte fasen är de beredda att flytta eller ens veckopendla för att få ett jobb och försörja sig själva. Men visst, de asylsökande ska vi köra ut i skogen, och de ska minsann inte gnälla över det, för annars kan de åka hem! *ironi*

Fattar ni inte vilken jäkla dubbelmoral ni besitter när ni inte kan tänka er att ni själva eller era familjemedlemmar skulle behöva flytta men ni tycker att det är helt okej att de asylsökande ska behandlas så?

Tänk efter lite innan ni vräker ur er dumheter nästa gång.

• Svar på tråden Sjuka krav och svenskar hade inte accepterat att bli behandlade så.
  • Anonym (Jo)

Jo det hade jag accepterat om jag var på flykt.

• jenny99

Är man på flykt så är man.Det håller inte om alla ska bo mitt i stan,dessutom är det ofta dyrt och jag antar att de inte har pengar till att bekosta det själva.

Anonym (Jo) skrev 2015-10-26 14:42:04 följande:

Jo det hade jag accepterat om jag var på flykt.

Finns inte en chans att jag tror dig. De är inte på flykt längre. De har fått komma in i Sverige. Många har bott en längre tid på första orten och känner sig trygga där.
  • Anonym (Jo)

Vidhåller vad jag skrev.

• Anonym (Hmm)

Hur vet du TS att det nya boendet är "raka motsatsen" till det tidigare?
    Att det inte är lika centralt vet vi, men mer då?   

Som svar på din fråga: Ja, som flykting och asylsökande i ett land hade jag accepterat det, utan tvekan.   Flyktingboende är ju bara tillfälligt, vill man bo mer centralt sen, så får man jobba på det, precis som alla andra.

Fast jag misstänker att du kommer välja att inte tro på de inlägg som inte håller med dig...

• AnnaSthlm

Och vad ser du för alternativ TS? Det enda är väl att du och likasinnade erbjuder de asylsökande boende i ditt hem, för några andra bostäder tillräckligt centralt finns inte.

Generellt sett har landets medborgare större rättigheter i det land de är medborgare i, allt annat är inte försvarbart.

AnnaSthlm skrev 2015-10-26 15:05:59 följande:

Och vad ser du för alternativ TS? Det enda är väl att du och likasinnade erbjuder de asylsökande boende i ditt hem, för några andra bostäder tillräckligt centralt finns inte.

Generellt sett har landets medborgare större rättigheter i det land de är medborgare i, allt annat är inte försvarbart.

Men varför i hela friden ska de flyttas? Kan de inte få stanna kvar på första stället?

Vi är alla människor.
  • Anonym (anonym)

Jag tycker inte att man ska flytta flyktingar från ett asylboende där de gjort sig hemmastadda till ett annat asylboende. Har man börjat lära sig hur samhället fungerar, vilka affärer som säljer billig mat, vilka lekplatser man kan ta sig med barnen, börjat prata med lokalborna och börjat känna stället som hemma så förstår man att det känns negativt att börja om igen.
    Är det däremot så att det gäller att lämna förläggning för eget hushåll så är det självklart så att det bara är att finna sig.

• Tow2Mater
    Anonym (världsmedborgare) skrev 2015-10-26 14:40:11 följande:

Jag vet många som är arbetslösa, människor som lever på soc osv men inte fasen är de beredda att flytta eller ens veckopendla för att få ett jobb och försörja sig själva.

De borde också bli tvingade, ja.
  • Anonym (Ass)

Fråga till TS; Om DU var en svensk flykting i tex Saudi-Arabien, hade DU opponerat dig ifall de först gett dig tillträde in i landet och sen skickat dig till ett boende du inte ansåg idealt nog åt dig? Hade DU vägrat gå ur transportföremålet och krävt att bli skickad till bättre, enligt dig, boende?

Likaså, om DU är gäst i någons hem men inte gillar rummet du blivit tilldelat, hade DU då vägrat sova där och istället krävt av din värd att du ska få sova i deras sovrum? För du gillade tex inte färgen på gardinerna i ditt gästrum.

Inse; Sverige håller på att bli våldtaget och även DU kommer få känna av konsekvenserna mycket, mycket snart.

Svar på tråden Sjuka krav och svenskar hade inte accepterat att bli behandlade så.