• Lilla mysa

Håller på att bli dumpad - HJÄLP!

Som rubriken: han kommer att dumpa mig. Orkar inte förklara varför, men tro mig: all min magkänsla skriker att han kommer att försöka ha "The talk" med mig inom ett dygn.

Vi har haft ett stormigt - men otroligt romantiskt - förhållande i dryga året. Nu är det alltså framme vid sitt slut. Vi har inte bråkat. Jag har betett mig oklanderligt. Men hans beteende visar att han är på väg och att han redan har bestämt sig.

Så snäll, hjälp mig nu! Hur blir man dumpad "på bästa sätt"? Hur lämnar man med flaggan i topp när man är sårad, ledsen och ratad?

Vill inte göra misstag. Vill tvärtom bli mästare på att dumpas. Vill inte att han ska få krossa mig helt ? vill samtidigt inte hamna i fällan att börja anklaga honom, eller ännu värre börja böna och be.

Så: hur tar man en dumpning på mest minnesvärt, kaxigt - men samtidigt modigt - sätt? Ska man ändå få sitt hjärta krossat kan det lik gärna ske episkt...

Så please, hjälp innan det är för sent!

• Svar på tråden Håller på att bli dumpad - HJÄLP!
  • Anonym (Man)

Säg att det var bra att han berättade och no hard fellings.

Men varför är det så viktigt att inte hamna i underläge?

• Lilla mysa
    Anonym (Man) skrev 2015-10-26 19:43:06 följande:

Säg att det var bra att han berättade och no hard fellings.

Men varför är det så viktigt att inte hamna i underläge?

För att jag, nu när jag ser tillbaka på vår relation, inser att han har varit lite i överläge hela tiden. Vi har haft det bra, men ändå på hans villkor. Kärleksfullt, men inte jämlikt. Vill inte ge honom att jag slutar som ännu svagare än jag egentligen är. Vill att han ska se på mig med åtminstone lite respekt.
  • Siddharta

Viktigare är väl hur du ser på dig själv och vad det beror på att det har varit på hand villkor under ert förhållande?

• snusmumriken03

Säg att du tycker det var bra att han tog upp det och att du känner likadant. Att ni haft en fin tid tillsammans men att det är dags för er båda att gå vidare nu.

Hoppas allt löser sig för dig. Det kan kännas tufft nu men jag tror ju att det finns en mening med allt som sker så håll dig stark för dig själv så kommer att allt att bli bra till slut ?

• Personlig Utveckling Nu

Jag satt och skrev ett långt svar om hur du kan förhindra att tårarna fälls, men jag insåg att det nog är lönlöst.

Är du i ett förhållande där du älskar en kille, oavsett om det innebär att du konstant söker hans bekräftelse eller bara njuter av hans närvaro, är det svårt att förbli Ice-Man medan era band bryts.

Med det sagt, det verkar lite som att ert förhållande får dig att gå på tårna ("Jag har betett mig oklanderligt", "Vill inte att han ska få krossa mig helt ?").

Så, om jag vore du skulle jag inte fråga mig själv hur du kan sitta med stone-face när han gör slut, men snarare omvärdera hur förhållandet påverkar ditt allmänna välmående. Detta behöver inte betyda att du till slut drar slutsatsen att du vill separera, men kanske istället att du anser att du överlåter för mycket av dina känslor i hans händer. Detta kanske får dig att vilja börja satsa mer på ditt liv generellt sett för att bli lite mer "självständig" gentemot honom - både bokstavligt talat vad gäller allmän framgång, men, framförallt, emotionellt.

Lycka till Cool

PersonligUtvecklingNu.se - Med mål att hjälpa dig skapa ett liv som gör att du älskar att leva.
Svar på tråden Håller på att bli dumpad - HJÄLP!