• hejhejhejpolisen

    Kan inte sluta gråta

    Hej!


    Jag och min pojkvän flyttade från Sverige till Asien för ca 2 månader sen, han för att studera och jag för att komma iväg och förhoppningsvis hitta ett jobb. Vi har båda vetat från början att det är väldigt svårt att få jobb här och att chanserna att jag ska kunna stanna under hela hans utbildning är ganska små.


    Efter 2 månader här är det dags för mig att åka hem, inte bara på grund av de jobb & visum-relaterade bitarna utan även på grund av att jag verkligen inte trivs i detta klimatet eller med denna kulturen.


    Mitt problem är bara att jag inte kan sluta gråta, jag kan verkligen inte sluta gråta och jag kan definitivt inte sluta tänka på att jag ska behöva vara utan honom i ca ett år (även om jag ska hälsa på). Tanken på att komma hem till Sverige till min normala vardag utan honom får mig att bli helt galen.


    Imorgon åker jag hem men jag är så rädd att gräva ner mig och sitta och gråta under hela den 18 timmar långa flygresan hem. Vad ska jag göra för att sluta gråta?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-27 09:27
    Ps. det är inte det att jag är oerhört miserabel hela tiden, jag kan skämta och skratta och jag är positiv och vet att efter någon vecka så kommer det inte vara så värst jobbigt då vi fortfarande kommer hålla mycket kontakt. Men ändå kan jag mitt i en mening (även om jag säger någonting positivt) inte hålla mig från att brista ut i gråt.
  • Svar på tråden Kan inte sluta gråta
  • advicecolumnist

    Been there, done that... Boka nästa resa dit redan nu är mitt tips, så har du ett konkret datum att räkna ner till (eller börja åtminstone kolla runt efter billiga flyg, så att det känns mer verkligt att ni snart kommer ses igen). Distrahera dig på resan, kolla på film, skriv dagbok, lyssna på podcast. Och kom ihåg att det är helt ok att gråta och vara ledsen. Faktiskt. Om nån frågar säger du bara att du saknar din pojkvän.

Svar på tråden Kan inte sluta gråta