• Anonym (Smokinhot!)

Personlighetsförändring efter viktnedgång?

Jag var alltid tjock som barn. Men på sensate 6åren har jag gått ner från 90kg till 65kg på 170cm. Detta inte genom att banta, utan genom att träna. Jag äter fortfarande massa skräp och alldeles för stora portioner men jag cycklar till och från jobbet och tränar med vikter på gymmet så gott som varenda dag. Jag älskar vad jag ser i spegeln numera istället för att skämmas. Jag är fortfarande lite kurvig, men på rätt sätt. Jag vill inte gå ner mer utan är verkligen jättenöjd med hur jag ser ut. Min rumpa är stor men tight, bysten stor utan att hänga, min mage är platt, min midja är smal och jag har muskler på ben och armar. Jag är verkligen snygg numera vilket jag aldrig vart innan. Killar i alla åldrar tittar och jag gillar det.

Men folk vänner och familj säger att jag har förändrats. Jag har blivit kallad egofixerad, utseendefixerad, bitch(!!!) och primadonna. Den enda jag känner som stödjer mig är min ex. (pappan till vårt barn) och vår dotter. de säger att mina vänner och familj är avundsjuka idioter och att jag skall strunta i dem. Men ja, jag har förändrats det vet jag, mitt självförtroende är bra och jag har inte samma behov av att vara snäll för att bli omtyckt av någon utan kan vara mig själv och ändå bli positivt bemött (av killar åtminstone, tjejer är misunsamma).

Är det vanligt att man blir en bitch för att man tappat i vikt? 

• Svar på tråden Personlighetsförändring efter viktnedgång?
  • Anonym (Tjej21)

Hur gammal är du då?

• Anonym (?)

Vad menar du med att du inte har något behov av att vara snäll? Det får mig att känna lite att omgivningen kanske har en liten poäng i att du blivit otrevlig? Du säger att du tränar varje dag, så jag antar att det där tar upp en stor del av ditt liv? Hur mycket pratar du om det med familj och vänner? Kretsar mkt kring träningen?

• Mooomin

Det är nog ganska vanligt att man förändras lite, eller att folk i ens omgivning tycker det..

• Anonym (sebbe)

Kanske utstrålar du en viss arrogans eller överlägsenhet just nu. Prova att utstråla mer ödmjukhet. Du kan fortfarande känna dig överlägsen på insidan. Flört

Grymt bra det du har gjort! Du är en förebild, fortsätt så! Förstår att du njuter av din kropp och din träning just nu

• Farfallos

Huuhuuu... "inte behov av att vara snäll"...

Du behöver nog tänka på hur du beter dig. Tänk om det är så illa att du nu har kunnat släppa ut ditt riktiga "jag", och att där fanns en liten egoist. Det är visserligen inget fel i att sätta sig själv i första rummet, men det måste ju finnas en balans om man önskar ha kvar ett socialt liv.

...men grattis till att du har fått bukt med övervikten och att du är så nöjd med resultatet! En riktigt skön känsla som man önskar att fler kunde få uppleva.

• Anonym (Smokinhot!)
    Anonym (Tjej21) skrev 2015-10-27 18:20:49 följande:

Hur gammal är du då?

34, hurså?
  • Anonym (?)

Jag har lite svårt för det synsättet.. man känner sig ful och då måste man bli omtyckt för sin personlighet, men sedan när man känner sig snygg så bryr man sig inte längre om att vara en bra människa? Varför? Det är ju faktiskt personligheten som vinner i längden (kom ihåg att det finns folk som är både snygga och trevliga!), om vi inte pratar likes på Instagram.

• Anonym (Smokinhot!)
    Anonym (?) skrev 2015-10-27 18:23:01 följande:

Vad menar du med att du inte har något behov av att vara snäll? Det får mig att känna lite att omgivningen kanske har en liten poäng i att du blivit otrevlig? Du säger att du tränar varje dag, så jag antar att det där tar upp en stor del av ditt liv? Hur mycket pratar du om det med familj och vänner? Kretsar mkt kring träningen?

Rätt mycket kretsar kring träningen. Jag tränar en timme varje dag så det blir ju lite mindre tid att lyssna på skvaller på. Men jag fikar ju fortfarande, och har inget emot att gå till pizzerian och äta en calzone med extra mycket skinka och se skitsnygg ut när de sitter där med en sallad och är feta :D:D:D 
  • Anonym (?)
    Anonym (Smokinhot!) skrev 2015-10-27 18:55:25 följande:
    Rätt mycket kretsar kring träningen. Jag tränar en timme varje dag så det blir ju lite mindre tid att lyssna på skvaller på. Men jag fikar ju fortfarande, och har inget emot att gå till pizzerian och äta en calzone med extra mycket skinka och se skitsnygg ut när de sitter där med en sallad och är feta :D:D:D 
    Det jag menar är att om nästan hela ens liv kretsar kring något så blir det lätt att det är det man pratar om när man träffar folk ...vilket folk runt om en lätt tröttnar på om dom inte är intresserade av samma sak.
  • Aniiee

Om du har samma attityd(problem) IRL som i den här tråden så förstår jag att folk i din omgivning tycker att du är en bitch.....

Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Personlighetsförändring efter viktnedgång?