Personlighetsförändring efter viktnedgång?
Jag var alltid tjock som barn. Men på sensate 6åren har jag gått ner från 90kg till 65kg på 170cm. Detta inte genom att banta, utan genom att träna. Jag äter fortfarande massa skräp och alldeles för stora portioner men jag cycklar till och från jobbet och tränar med vikter på gymmet så gott som varenda dag. Jag älskar vad jag ser i spegeln numera istället för att skämmas. Jag är fortfarande lite kurvig, men på rätt sätt. Jag vill inte gå ner mer utan är verkligen jättenöjd med hur jag ser ut. Min rumpa är stor men tight, bysten stor utan att hänga, min mage är platt, min midja är smal och jag har muskler på ben och armar. Jag är verkligen snygg numera vilket jag aldrig vart innan. Killar i alla åldrar tittar och jag gillar det.
Men folk vänner och familj säger att jag har förändrats. Jag har blivit kallad egofixerad, utseendefixerad, bitch(!!!) och primadonna. Den enda jag känner som stödjer mig är min ex. (pappan till vårt barn) och vår dotter. de säger att mina vänner och familj är avundsjuka idioter och att jag skall strunta i dem. Men ja, jag har förändrats det vet jag, mitt självförtroende är bra och jag har inte samma behov av att vara snäll för att bli omtyckt av någon utan kan vara mig själv och ändå bli positivt bemött (av killar åtminstone, tjejer är misunsamma).
Är det vanligt att man blir en bitch för att man tappat i vikt?