• Anonym (x)

    Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

    Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

    Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

    Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

    Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

  • Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • sextiotalist

    Nu har jag ingen 16-årig dotter.

    Men jag skulle nog agera olika beroende på orsaken. Är det så att jag anar att flickan for illa så hade jag sett till att flickan inte hade möjlighet att träffa mannen genom att åka bort eller så.

    Är det bara ogillande från min sida då är det bara att bitai det sura äpplet

  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-28 06:37:55 följande:

    Nu har jag ingen 16-årig dotter.

    Men jag skulle nog agera olika beroende på orsaken. Är det så att jag anar att flickan for illa så hade jag sett till att flickan inte hade möjlighet att träffa mannen genom att åka bort eller så.

    Är det bara ogillande från min sida då är det bara att bitai det sura äpplet


    Nu är jag inte 30 år än, men jag vill allas bästa... Men folk tror bara för att man är 30 år och har en 16 årig tjej så betyder det att man är "ond"... 

    Tvärtom, jag skulle bjuda på middagar, hjälpa med läxor, umgås, gymma tillsammans, göra roliga saker osv.
  • Anonym (x)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 06:43:51 följande:
    Nu är jag inte 30 år än, men jag vill allas bästa... Men folk tror bara för att man är 30 år och har en 16 årig tjej så betyder det att man är "ond"... 

    Tvärtom, jag skulle bjuda på middagar, hjälpa med läxor, umgås, gymma tillsammans, göra roliga saker osv.
    Med middagar menar jag riktiga restauranger.
  • Anonym (Orolig?)

    om du är orolig så ta hjälp? Prata med skol kuratorn på hennes skola? Hon kanske behöver prata med någon om det här som inte är en medlem i familjen... Eller prata med mannen hon träffar, ring upp honom och se vad det är för någon.

  • Anonym (??)

    Varför tröttnar du aldrig på dessa ålderstrådar? Det finns ju hur många som helst nu. Skärp dig.

  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 06:43:51 följande:

    Nu är jag inte 30 år än, men jag vill allas bästa... Men folk tror bara för att man är 30 år och har en 16 årig tjej så betyder det att man är "ond"... 

    Tvärtom, jag skulle bjuda på middagar, hjälpa med läxor, umgås, gymma tillsammans, göra roliga saker osv.


    Inte ond men att det helt klart är något allvarligt fel på mannen.

    Hade inte velat att min dotter har förhållande med en galning!
  • Anonym (x)
    Anonym (Sjuk) skrev 2015-10-28 06:58:00 följande:
    Inte ond men att det helt klart är något allvarligt fel på mannen.

    Hade inte velat att min dotter har förhållande med en galning!
    Berätta vad du skulle göra mot mig, du skulle iaf inte mörda, den saken är då klar för då åker du på 20-30 års fängelse.

    Haha vilka fördomar folk har så fort man är 30 år och har en 16 årig tjej "Galning, psykisk sjuk, ond, fel i huvudet osv"... 

    Alltså nej släpp dom där tankarna, alla är inte sjuka.
  • taquine

    Jag undrar också hur du orkar starta alla dessa trådar..Nej en normal 30åring springer inte efter småtjejer på 16år. Säger sig självt. 

    Förståndshandikapp eller gravt störd på annat sätt hade jag gissat på .

    Nu har jag inte heller någon dotter i den åldern ,men hade jag haft skulle jag se till att en sådan som du inte kunde komma i närheten . Det kan man ordna utan att ta till våld.


    Goodness me
  • Anonym (x)
    taquine skrev 2015-10-28 07:12:49 följande:

    Jag undrar också hur du orkar starta alla dessa trådar..Nej en normal 30åring springer inte efter småtjejer på 16år. Säger sig självt. 

    Förståndshandikapp eller gravt störd på annat sätt hade jag gissat på .

    Nu har jag inte heller någon dotter i den åldern ,men hade jag haft skulle jag se till att en sådan som du inte kunde komma i närheten . Det kan man ordna utan att ta till våld.


    Vad gör du då rent konkret för att dottern inte ska komma över till mig? Hon kanske är förälskad så hon inte kan hålla sig, vem vet.
  • Anonym (Sjuk)
    taquine skrev 2015-10-28 07:12:49 följande:

    Jag undrar också hur du orkar starta alla dessa trådar..Nej en normal 30åring springer inte efter småtjejer på 16år. Säger sig självt. 

    Förståndshandikapp eller gravt störd på annat sätt hade jag gissat på .

    Nu har jag inte heller någon dotter i den åldern ,men hade jag haft skulle jag se till att en sådan som du inte kunde komma i närheten . Det kan man ordna utan att ta till våld.


    Skriver under på detta! Mannen är gravt störd och jag skulle skydda min dotter utan att ta till våld!

    Hon är ett barn så jag bestämmer!
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?