• Eckis

Inte bajsat på en vecka, 6-månaders.

Hej! Har en 6-månaders som nu inte bajsat på en vecka. Har börjat med smakisar av både gröt och diverse annat sedan han var 5 mån. Han brukar ha ca 3-4 dagar mellan avföringarna, men nu är vi inne på dag 8.

Jag har tagit bort smakisarna och enbart ammat honom sedan 4 dagar förutom att han fått lite messmör i två dagar och igår fick han plommonpure. Men inget resultat. Han har inte varit hård tidigare. Något mer jag kan göra eller är det bara att vänta ut det?

• Svar på tråden Inte bajsat på en vecka, 6-månaders.
  • Meebo

Det kanske inte är något som behövs göras alls.

Jag själv har varit så ända sedan jag föddes att jag inte bajsar mer än var åttonde till femtonde dag oavsett vad jag äter och gör.

Laxermedel har ingen verkan alls på mig förutom att jag får grymt ont i magen som går över efter ett par timmar men inget bajs.

• Mamma20/5

Ring Bvc?! Vi ger våra pojkar nån tsk Rapsolja i ersättningen eller gröten 1-2 gånger om dagen för att dom ska ha lite lättare att bajsa. Ena pojken va riktigt hård ett tag så nu får han laktulos 1,5ml på morgonen o de funkar jätte bra. Han bajsar varje dag nu!

• CissiJissi

Hur vet du att han är hård i magen? Om han visar att han har smärta så kan du ju kolla med bvc, men i den åldern är det inte konstigt att inte bajsa i upp till tio dagar.. Min gick från att ha fulla bajsblöjor förra gånger dagligen till att helt plötsligt inte bajsa alls på över en vecka, och inget var fel, det är tydligen helt normalt!:) Jag var ju säker på att något var fel trots att han mådde bra och var glad :)

• Eckis

Jag tänkte ringa BVC men de hade ingen telefontid idag, ringer imorrn om det inte hänt något.

Han verkar pigg och glad, är som vanligt. Har inte märkt av att han försöker krysta eller så. Det bara känns som om han borde vara förstoppad om han i vanliga fall har typ tjock gröt-konsistens och nu har det gått dubbel tid liksom :/

Svar på tråden Inte bajsat på en vecka, 6-månaders.