Diabetiker med högt blodsocker & kalla händer(?)!
Hej! jag har en nära anhörig med diabetes, han har haft det i 44 år och den strular väldigt mycket,bara för en vecka sedan fick jag tillkalla ambulans för att han nästan blev medvetslös och inte visste ens vart han var. Jag hade matat honom med glass o sirap då hans beteende yrkade på att han hade lågt blodsocker, yrade,upprepade allt jag sa istället för att svara på enkla frågor, bara satt i en stol och såg frånvarande ut. När ambulansen var här så visste han inte ens om var han var men piggnade till då han fått socker direkt in i blodet från ambulans personal och nästan en vecka var allting relativt normalt igen.
Igår började det strula igen, hans blodsocker gick upp och ner och idag har den varit väldigt hög.
Nu har han tagit insulin, druckit vatten med lite alkohol i för att blodsockret ska gå ner fortare. Men hans händer är kalla! och kroppstemperaturen runt 35 då han kollade om han hade feber. Dock var sist han kollade blodsockret fortfarande för högt.
Någon som har mer koll än jag vad det kan betyda? hittar ingen information om det på nätet.
Han är vid medvetande och verkar helt klar i huvudet.
Sist han kollade så var hans blodsocker högt fast han har låg kroppstemperatur.
Han är 61 år.
Kalla händer brukar yrka på lågt blodsocker. Men det har han ju inte.